Wydanie nr 327/2024, Piątek 22.11.2024
imieniny: pokaż (4 imiona)Cecylia, Marek, Maur, Wszemiła
ReklamaKontakt
  • tvregionalna24.pl
  • tvmalbork.pl
  • zulawyimierzeja24.pl
  • tvdzierzgon.pl

Prace na „Berlince” wznowione. Wiemy, kiedy zakończy się remont DK22 na odcinku Czarlin – Knybawa.

Prace na „Berlince” wznowione. Wiemy, kiedy zakończy się remont… fot. TvMalbork.pl / Zulawyimierzeja24.pl / TvRegionalna24.pl / TvSztum.pl / Piotr Wąsowicz
Od samego początku, remont DK22 na odcinku Czarlin – Knybawa podglądamy okiem naszych kamer. Była to długo oczekiwana inwestycja na mapie drogowej Polski, zatem nie ma co się dziwić, że wzbudza w wielu naprawdę różne emocje. Inwestycja pierwotnie miała być ukończona pod koniec roku 2019.

Gdański oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad przetarg na dokończenie rozbudowy „22” między Czarlinem a Knybawą ogłosił w pierwszej połowie września 2022 roku. Oferty od pięciu podmiotów zainteresowanych tym zleceniem zostały otwarte 10 listopada i przedstawiały się następująco:

    Przedsiębiorstwo Budowy Dróg S.A. w Starogardzie Gdańskim – 54 698 010,94 zł;
    konsorcjum Kruszywo sp. z o.o. w Lini - Most sp. z o.o. w Sopocie – 50 563 071,56 zł;
    konsorcjum NDI S.A. - NDI Sopot S.A. - 61 178 416,51 zł;
    PORR sp. z o.o. w Warszawie – 56 862 900 zł;
    Strabag sp. z o.o. w Pruszkowie – 58 862 900 zł.

Inwestor zamierzał wydać na ten cel 42,5 mln zł. Po szczegółowej ocenie wszystkich ofert i analizie możliwości finansowych – przy braku gwarancji, że sytuacja cenowa na rynku budowlanym poprawi się w najbliższych miesiącach – GDDKiA postanowiła rozstrzygnąć przetarg. Wybrała najtańszą propozycję, co oznacza, że inwestycję dokończy konsorcjum firm Kruszywo i Most.
W piątek 10 lutego 2023 r. GDDKiA poinformowała o podpisaniu umowy na wykonawstwo.

Droga między węzłem Czarlin a mostem przez Wisłę w Knybawie zostanie rozbudowana do klasy GP (główna ruchu przyśpieszonego).

Oprócz wykonania nawierzchni, dokończona zostanie budowa m.in. alejek pieszo-rowerowych, systemu odwodnienia i oświetlenia. – Prace budowlane obejmą także przebudowę obiektów mostowych, w tym wiaduktu nad linią kolejową. W ramach zadania zostaną wybudowane dwie zatoki przeznaczone do kontrolowania pojazdów przez uprawnione służby po jednej dla każdego kierunku ruchu – wyliczają przedstawiciele Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.

Wszystko powinno być gotowe w październiku 2024 r. (na realizację zadania wykonawca ma 16 miesięcy z wyłączeniem okresów zimowych), a kontrakt opiewa na 50,5 mln zł.

Inwestycja ma się przyczynić do zwiększenia przepustowości oraz zwiększenia bezpieczeństwa. Rozbudowa pozytywnie wpłynie też na środowisko, bo zadanie obejmuje budowę przejść dla zwierząt wraz z ogrodzeniami naprowadzającymi oraz budowę ekranów akustycznych.

Zobacz wideo.

Piotr Wąsowicz
Przejdź do komentarzy

 

Kamery On-Line

Podziel się:
Oceń:
Tagi

Zobacz więcej z kategorii Wiadomości


Komentarze (6)

Dodanie komentarza oznacza akceptację regulaminu. Treści wulgarne, obraźliwe i naruszające regulamin będą usuwane.

 
Maciej. O.
Maciej. O. 01.05.2023, 09:23
Bardzo dobrze że wznowili prace ale w artykule jest błąd i to w tytule! To nie jest "berlinka". Prawdziwa berlinka to zupełnie inna droga. Można to łatwo w internecie sprawdzić. A fakt że bardzo często że ta trasa jest błędnie nazywana , "berlinki" z niej nie czyni...
Piotr
Piotr 01.05.2023, 11:09 (odpowiedź do Maciej. O. )
Macieju nie ma błędu: Berlinka przebiegu przez Pomorze świadczą te stare, niemieckie mapy: z 1937 roku, czarno-biała i kolorowa z 1938, z 1939. Jednak bezdyskusyjne na ich podstawie, w porównaniu z obecną mapą dróg i ich rzeczywistym wyglądem oraz stanem, jest to, że za funkcjonujące odcinki berlinki należy uznać następujące drogi:

- autostradę A11, z Berlina (konkretnie z obwodnicy zwanej Ringiem, czyli A10) do granicy z Polską w Kołbaskowie,
- autostradę A6, z Kołbaskowa do Szczecina - Dąbie (Kijewo),
- drogę ekspresową nr 6/3, czyli S6/S3 ze Szczecina - Dąbie do Szczecina - Wielgowo (po 8 kilometrach, aby kontynuować podróż w ramach dróg numer 3, albo numer 6 [będącej jednocześnie drogą międzynarodową E28 Berlin - Gdańsk] należy zjechać z RABu, w kierunku na Gdańsk i Świnoujście, na drogę zwaną przed wojną Bäderstraße),
- drogę wojewódzką nr 142 (DW142) ze Szczecina - Wielgowo (Rzęśnica) do Lisowa k. Chociwla ,
- drogę krajową nr 22 (projektowaną S22) z Elbląga do granicy z Rosją w Grzechotkach,
- rosyjską drogę P516 (planowaną w przyszłości autostradą) od granicy z Polską do obwodnicy Kaliningradu.
Średniowiecze
Średniowiecze 30.04.2023, 13:09
Po co się spieszyć? Aby zaraz po oddaniu znowu remontować? :)
KAT.
KAT. 29.04.2023, 17:15
Ponad 4 lata trwa już remont tego kilkukilometrowego odcinka drogi nr 22. To jaskrawy przykład indolencji i dyletanctwa PISiewiczów osadzonych na stołkach w GDDKiA.
Anna
Anna 30.04.2023, 11:10 (odpowiedź do KAT.)
Już chyba 5 lat ...
Ha ha ha.
Ha ha ha. 30.04.2023, 21:42 (odpowiedź do Anna)
Ponad 4 lata oraz już chyba 5 lat są wartościami zbliżonymi np. 4,8 lat spełnia oba warunki.