Piotr Michalski, rzecznik prasowy GDDKiA w Gdańsku poinformował, że w postępowaniu przetargowym na przygotowanie dokumentacji obwodnicy Sztumu w ciągu drogi krajowej nr 55 wpłynęło dziesięć ofert.
- „Zamówienie obejmuje sporządzenie Koncepcji programowej (wraz z wariantowaniem przebiegów), materiałów do wniosku o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach (wraz z jej uzyskaniem) oraz projektu budowlanego wraz z materiałami do wniosku o wydanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID)” - mówi Piotr Michalski. - „Najniższa oferta opiewa na 2 134 050,00 zł, a najwyższa na 5 244 720,00 zł. Na realizację zadania przewidzieliśmy 3 000 000,00 zł”.
Oferenci:
-
Safege - 2 134 050,00 zł
-
Kontrakt – Biuro Projektowo-Konsultingowe - 2 398 500,00 zł
-
Europrojekt Gdańsk - 2 976 723,00 zł
-
Highway - 3 227 520,00 zł
-
Trakt Sp. z o.o. Sp. k. (lider) i Trakt Sp. z o.o. (partner) - 3 488 280,00 zł
-
Biuro Projektów Komunikacyjnych w Poznaniu - 3 565 893,00 zł
-
Transprojekt Gdański - 3 729 360,00 zł
-
TPF - 4 332 675,00 zł
-
Mosty Gdańsk - 4 385 565,00 zł
-
Multiconsult Polska - 5 244 720,00 zł
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad złożone oferty będzie oceniała pod kątem dwóch kryteriów: ceny (60 %) i doświadczenia personelu oferenta (40 %).
Celem budowy obwodnicy Sztumu w ciągu DK55 jest poprawa bezpieczeństwa, odciążenie i zwiększenie płynności ruchu oraz zmniejszenie czasu przejazdu tą drogą, a także poprawa jakości życia mieszkańców.
- „Jest to tym bardziej istotne, że układ drogowy w mieście opiera się na drodze krajowej i na ruch tranzytowy nakłada się duży ruch lokalny powodujący zatory drogowe” - mówi Piotr Michalski. - „Obwodnica ma mieć parametry drogi głównej ruchu przyspieszonego (GP) o przekroju po jednym pasie w każdym kierunku, bądź naprzemiennie dwa w jedną i jeden w drugą, tzw. 2+1 (w zależności od wyników analiz). Orientacyjna długość obwodnicy to ok. 6 km (w zależności od wariantu). Inwestycja obejmie również trzy skrzyżowania oraz infrastrukturę towarzyszącą”.
Program budowy 100 obwodnic w woj. pomorskim.
W ramach Programu powstanie 100 obwodnic na sieci dróg krajowych o łącznej długości około 820 km. Będą to trasy o najwyższych parametrach technicznych, dostosowane do przenoszenia obciążenia 11,5 t/oś. Inwestycjom tym będą towarzyszyły urządzenia bezpieczeństwa ruchu drogowego, w tym oświetlenie spełniające wytyczne prawidłowego oświetlenia przejść dla pieszych.
- „Koszt realizacji 100 obwodnic został oszacowany na blisko 28 mld zł. Ich budowa będzie finansowana ze środków Krajowego Funduszu Drogowego prowadzonego przez Bank Gospodarstwa Krajowego” - informuje rzecznik prasowy GDDKiA w Gdańsku. - „Inwestycje związane z budową nowych obwodnic będą realizowane przez Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad. Jednym z najważniejszych efektów realizacji programu będzie poprawa bezpieczeństwa ruchu drogowego, wyprowadzenie ruchu z zatłoczonych miast, czystsze powietrze, mniejszy hałas i poprawa przepustowości sieci drogowej”.
W ramach Programu budowy 100 obwodnic na lata 2020-2030 w województwie pomorskim powstanie pięć obwodnic:
-
Brzezia w ciągu drogi krajowej nr 25 (trwa przetarg na realizację prac budowlanych);
-
Człuchowa w ciągu drogi krajowej nr 22/25 (trwa przetarg na rozszerzone Studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowe - STEŚ-R),
-
Słupska i Kobylnicy w ciągu drogi krajowej nr 21 (wybrano najlepszą ofertę w przetargu na STEŚ-R);
-
Starogardu Gdańskiego w ciągu drogi krajowej nr 22 (przygotowano podstawowe Studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowe (STEŚ));
-
Sztumu w ciągu drogi krajowej nr 55 (poznano oferty w przetargu na Koncepcję programową z wariantowaniem).
Jak się zagłosuje na PIS to będzie obwodnica. Wystarczy nałożyć mapę z miastami gdzie będą obwodnice i gdzie wygrał PIS i wszystko jasne. Ale to nie są decyzję polityczne. To są wyważone ekspertyzy planistów.
Malbork przynajmniej mógłby mieć parę dróg wewnątrz miasta, które rozładowałyby ruch i skomunikowałyby wybrane części (dzielnice).
Posiadanie objazdu dla miasta to jest WSTYD i jawna informacja dla kierowcy DO NAS NIE WARTO WJEŻDRZAĆ !!! Ciasno i ogólnie wiocha >>> Natomiast miasto turystyczne ZAPRASZA turystów do siebie !! I teraz wiecie kochani ludkowie po co są objazdy miast ????
troszkę może się zgodzę ale nie do końca, tak naprawdę to chce ten wjedzie, kto tylko jedzie ten przejdzie czy to obwodnicą czy ulicami miasta. ale troszkę masz racji, ile razy jadę na Niemcy a nigdy Chojnic nie widziałem.
a burmistrzowie charzewski i wilk dalej śpią
Dla nich ważniejsze progi na ulicach .