Wydanie nr 330/2024, Poniedziałek 25.11.2024
imieniny: pokaż (4 imiona)Erazm, Katarzyna, Tęgomir, Piotr
ReklamaKontakt
  • tvregionalna24.pl
  • tvmalbork.pl
  • zulawyimierzeja24.pl
  • tvdzierzgon.pl

Anna Serocka ma zostać zwolniona. Kierownik ZAZ zapowiada pozew przeciw starostwu.

Anna Serocka została oskarżona o mobbing. Zdaniem zarządu powiatu sztumskiego zarzuty są silne i dają podstawę do zwolnienia. Kierownik ZAZ odpiera doniesienia i oskarża starostę o polityczne działanie.

Zdaniem Anny Serockiej oskarżenia o mobbing są jedynie pretekstem do jej zwolnienia. Wszystko przez decyzję o nieprzedłużeniu umowy o pracę z wice kierownikiem instytucji, prywatnie mężem przewodniczącej Rady Powiatu Jolanty Szewczun.
- Starosta zaczął mnie zastraszać, że jeśli nie przedłużę umowy ze swoim zastępcą to starosta również coś mi zrobi – mówi Anna Serocka.

Wojciech Cymerys broni swojej decyzji i dziwi się, że sprawa nabrała takiego rozgłosu.

- Pani Anna Serocka ma możliwość walki o swoje dobre imię przed sądem. Takie przysługuje jej prawo. Dziwie się, że jeszcze z niego nie skorzystała. Moja przegrana przed wyborami dla wielu byłaby idealnym prezentem.

Poniżej rozmowa z Wojciechem Cymerysem i Anna Serocką.

Robert Bychowski
Przejdź do komentarzy

 

Powiązane artykuły

Kamery On-Line

Podziel się:
Oceń:
Tagi

Zobacz więcej z kategorii Wiadomości


Komentarze (85)

Dodanie komentarza oznacza akceptację regulaminu. Treści wulgarne, obraźliwe i naruszające regulamin będą usuwane.

 
wyborca
wyborca 04.10.2018, 22:42
Nie mam pojęcia czy był mobbing czy nie.Jestem ciekaw czy Pani Serocka jako kandydat na burmistrza złożyła sprawę do sądu o pomówienie i odszkodowanie.Bo jak nie to ma cos na sumieniu.Bo niewinny się nie zastanawia tylko talk by zrobił.
A takiego burmistrza bym nie chciał,jak by się zarzuty potwierdziły.Dla zainteresowanych cena za lot Gdansk Warszawa Gdansk ok 700 zł
Ktos
Ktos 20.08.2018, 17:55
Pani kierownik nigdy nieuzywala mobingu ty chlopie niewiesz co piszesz to pan M i pani Zi. Najbardziej dra geby na niepelnosprawnych
Ktos
Ktos 03.08.2018, 11:40
Ty chyba czlowieku niewiesz o piszesz pracowales lub pracujesz w ZaZ?jezeli niepracowales tam to niewypisuj bzdur nieznajc faktow
Cabal
Cabal 08.08.2018, 12:41 (odpowiedź do Ktos)
Znam fakty pracowałem piec lat od początku zakładu.Dlatego nie komentuj nie masz zupełnie pojęcia o tym co się działo w zaz.Po 2 maks trzech latach.Pracowalem na papierni.

rencistka
rencistka 08.08.2018, 19:17 (odpowiedź do Cabal)
Cabal pracowałeś na papierni i co Pani Ania stosowała wobec ciebie mobbing-na pewno NIE,piszesz bzdury chłopie,bo na papierni jest pan M który ryja drze to są fakty bo Pani kierownik nigdy nie stosowała się do mobbingu a ten pan potrafi powiedzieć że jeżeli kratka nie będzie złożona to do domu się prędzej nie pójdzie,piszesz że historia się powtarza,znam tą sprawę i wiem kto był winny ale na pewno nie Pani Kierownik,łatwo kogoś oczerniać ,ciężko to potem naprawić.
Cabal
Cabal 13.02.2019, 15:53 (odpowiedź do rencistka)
Pomysl czasem to nie boli po pierwsze przez ten Zakład przewinęło się bardzo dużo ludzi tego człowieka o którym piszesz znam drze mordę bo pozwoliliscie mu a to.To że kratka nie jest zrobiona smiech on tylko straszy.Nie pracowalas od początku zakładu ja i wiele osób z M mieliśmy to nieszczęście.Przez pierwsze dwa lata było o.k potem się zaczęło czepianie sie do ludzi jedna zwolniono mówiła głośno o mobbingu nie wspomnę jak szwalnia potraktowała dziewczyne na wózku papiernia a kadra tylko się przyglądała o traktowaniu ludzi niepelnosprawnych umysłowo.Lista grzechów kadry nie ma końca część tych osób nadal pracuje.I na koniec nie wiesz o wielu faktach przemysl nie broń osób których e da się obronić.
cabal
cabal 02.08.2018, 21:47
Historia lubi się powtarzać już parę lat temu była ta sama historia z tym Zakładem w tle.Teraz ponownie nie chodzi o jedną osobę a o kilka i znowu ZAZ.Dobrze że w końcu wziął się za ta sprawę organ nadrzędny.Zastanawiajace jest fakt jak osoby maltretujace osoby chore niepelnosprawne mogą co rano patrzeć w lustro.
ktoś
ktoś 24.07.2018, 22:46
chyba tobą nie był zainteresowany!
Zainteresowana
Zainteresowana 23.07.2018, 09:32
A Kazimierz dozo gadac malo robic usmieszki zarciki itp zawrocil niejednej paniusi glowce
gorgonzola
gorgonzola 22.07.2018, 22:58
Wszystkie te sprawy badało starostwo i nie stwierdziło żadnych przekrętów, więc odgrzebywanie teraz że ktoś za mało zapłacił, albo mąż kierowniczki zajmował się za pół darmo bhp to jakieś wykręty. Nikt dziś tych zarzutów nie wyciąga, przecież mówią o mobbiingu, a to gruba sprawa. Ciekawe jak ci ludzie któzy tego niby doświadczyli zachowają się w sądzie, gdzie za krzywoprzysięstwo grozi kara. Zemsta polityczna jest tu nad wyraz widocczna. Kazimierz stracił pracę a żona się mści, bo rządzi w powiecie. Ale ciemny lud kupuje, jak mawiał klasyk
Obluda.
Obluda. 20.07.2018, 09:41
A co było w tych 19 zł. Pewnie woda i obsługa wlasna. Oj krótka pamięć krótka. A ludzie widzą. I pamiętają. I jeszcze jedno czy można nazwać konfliktem interesów no bo chyba nie działaniem na szkodę firmy to wykluczam zatrudnienie swojego męża na bhp-ca.. w zaz. Oj obluda i skleroza. Ze wszystkich tu bije.
ktoś
ktoś 19.07.2018, 22:52
ten nierób potrafił rozwiązać każdy konflikt bez wskazania winnego,był zawsze miedzy pracownokami.
ktos
ktos 19.07.2018, 22:48
19 zł od osoby....
Jacek
Jacek 20.07.2018, 10:37 (odpowiedź do ktos)
Ja słyszałem że 19,50 zł od osoby...
Sztumianka
Sztumianka 19.07.2018, 14:33
A dlaczego PiP byl z Dzierzgonia a nie z gdanska? Chalo chyba jest cos nie tak.
Dzierzgoniak
Dzierzgoniak 25.07.2018, 13:39 (odpowiedź do Sztumianka)
A dlaczego nie był z Księżyca, albo z Marsa????? Halo chyba jest coś nie tak.



Dzierzgoniak
Dzierzgoniak 20.07.2018, 10:35 (odpowiedź do Sztumianka)
Sztumianko a przy jakiej ulicy w Dzierzgoniu mieści się siedziba PIP? Od urodzenia, czyli 50 lat mieszkam w Dzierzgoniu i nie wiedziałem że jest tu PIP.
ufi
ufi 20.07.2018, 22:48 (odpowiedź do Dzierzgoniak)
Drogi Dzierzgoniaku , pracownik PIP był z Dzierzgonia.
xxx
xxx 22.07.2018, 14:27 (odpowiedź do ufi)
a kto z Dzierzgonia pracuje w PIP?
Sztumianka
Sztumianka 17.07.2018, 10:47
Te anonimowe ankiety to jedno wielkie oszustwo nierozumiem jaki to anonim jak za osobe psychicznie chora i niewidoma pisza inne osoby wszystko mozna napisac
Sztumianin
Sztumianin 18.07.2018, 09:46 (odpowiedź do Sztumianka)
Sztumianko, ile pogardy można zmieścić w jednym zdaniu, wobec ludzi niepełnosprawnych. Kobieto czy ci nie wstyd tak poniżać tych którzy i tak są pokrzywdzeni przez los? Czy oni nie maja prawa do własnego zdania? No ale skoro maja inne zdanie niż wy, to trzeba ich zniszczyć hejtem. Zresztą nic dziwnego, skoro nawet radny Sarnowski podważa wiarygodność osób niepełnosprawnych, to droga do hejtu otwarta. Przykre.
Prawdziwek
Prawdziwek 18.07.2018, 11:30 (odpowiedź do Sztumianin)
Prawo do wlasnego zdania mają jak najbardziej. Tylko dlaczego im to prawo odebrano sugerując odpowiedzi? Odpwiedzi ktore są wygodne dla trzymających wladze w powiecie.Odpowiedzi ktore maja jeden cel-zniszczyć kierownika za wszelką cenę.
nieprawnik
nieprawnik 19.07.2018, 13:38 (odpowiedź do Prawdziwek)
No proszę, nawet Państwowa Inspekcja uwzięła się biedną Anulkę To co się z wami dzieje to już paranoja, wy macie manię prześladowczą ,
Sztumianin
Sztumianin 19.07.2018, 13:09 (odpowiedź do Prawdziwek)
Czyli celem Państwowej Inspekcji Pracy jest niszczenie kierownika ZAZ, tak?
Prawdziwek
Prawdziwek 19.07.2018, 14:12 (odpowiedź do Sztumianin)
Z kogo chcesz zrobić idiote? Nie odwracaj kota ogonem.
Sztumianin
Sztumianin 20.07.2018, 10:29 (odpowiedź do Prawdziwek)
No Prawdziwku, spróbuj pomyśleć i odpowiedz na pytanie: czy celem Państwowej Inspekcji Pracy jest niszczenie kierownika ZAZ? No chyba że odpowiedzieć na proste pytanie nie potrafisz i znów odwrócisz kota ogonem.
Leszek Sarnowski, radny powiatu sztumskiego
Leszek Sarnowski, radny powiatu sztumskiego 16.07.2018, 10:10
Widzę, że piszą tu osoby wyjątkowo dobrze poinformowane i życzliwe (rencista, emeryt, wyborca). Podkreślam jeszcze raz. Bronię Anny Serockiej, bo nie wierzę w zarzuty o mobbing, które pojawiły się w ostatniej chwili, kiedy zwolniła swojego zastępcę z politycznego nadania. Bronię Ją przed politycznym układem PSL-SLD, który rzuca oskarżenia, zamiast je wyjaśnić. To jest skandal, bo winę trzeba udowodnić, a nie jak za komuny, że na każdego znajdzie się paragraf. Jestem przekonany, że A.Serocka wygra w sądzie i powiat będzie musiał płacić odszkodowanie i mam też nadzieję, że starosta wtedy zachowa się honorowo i zapłaci to z własnej kieszeni.
obserwator
obserwator 26.07.2018, 07:35 (odpowiedź do Leszek Sarnowski, radny powiatu sztumskiego)
Panie radny. Skoro Pan jest takim obrońcą uciśnionych to może opowie Pan jak można zostać kierownikiem RTI??. NO WŁAŚNIE. układ polityczny no proszę to są jakieś jaja wasze wzajemne relacje na poziomie małej polityki.
news
news 26.07.2018, 20:54 (odpowiedź do obserwator)
Został gdyż nie było lepszego , może była lepsza ale cóż z tego skoro powołana ze złamaniem prawa i nie było polityki tylko zwykły przekręt, ale Ty obserwatorze tego nie widzisz bo to niewygodne.
Obiektywnego "obserwowania" życzę.
Do news
Do news 26.07.2018, 22:37 (odpowiedź do news)
Oczywiście, że i tak samo mnie to denerwuje. Ale widzę że ty uważasz że jedni mogą być wybierani z nadania a inni to już polityczną patologia. Żart. Czyli jak mawiał klasyk gatunku jest prawda moja i mojsza. Czyli jeśli robimy to my to jest dobrze a jeśli inni to już feee. Wydaje mi sie ze jestem wystarczająco obiektywny. Pozdrawiam.
news
news 27.07.2018, 09:20 (odpowiedź do Do news)
Jeśli uważasz ,że wybór Joli i Leszka z punktu poszanowania prawa jest taki sam to nie ma o czym z Tobą dyskutować.Pozdrawiam.
do news
do news 27.07.2018, 21:07 (odpowiedź do news)
uważam ze to tak samo nie dobrze jak zatrudnianie męża w zakładzie którym się zarządza nie uważasz że to podobne relacje ?? no własnie
Twoj wyborca juz nie twoj
Twoj wyborca juz nie twoj 21.07.2018, 23:16 (odpowiedź do Leszek Sarnowski, radny powiatu sztumskiego)
Człowieku. Honor używaj słów, których znasz znaczenie. To po pierwsze. A po drugie to z wypowiedzi których udzielasz można wywnioskować jedno . Pogłaskać p. A S Ale nie narazić się innym. Ps. Odwołuje do słownika hasło na dziś honor lub honorowy.
Sztumianka II
Sztumianka II 16.07.2018, 11:52 (odpowiedź do Leszek Sarnowski, radny powiatu sztumskiego)
Pan Sarnowski pewnie jest prezesem Sądu, bo z góry wie jaki będzie jego wyrok
nieprawnik
nieprawnik 17.07.2018, 10:37 (odpowiedź do Sztumianka II)
No tak, Sarnowski to wielki prawnik, zresztą zna się na wszystkim i żadnej pracy się nie boi:) Niech Pan się zgłosi do Sądu Najwyższego, bo tam akurat takich "znawców" pilnie poszukują.
rencista
rencista 16.07.2018, 11:25 (odpowiedź do Leszek Sarnowski, radny powiatu sztumskiego)
Panie Sarnowski, skoro zarzuty o mobbing są potwierdzone przez niezależną instytucję , czyli Państwową Inspekcję Pracy to jest po prostu fakt i wiara nie ma tu nic do rzeczy. No chyba że jest Pan tak uwikłany w układy polityczne że żadne fakty do Pana nie przemawiają. A tak z ciekawości, w delegacje też lata Pan samolotem?
Leszek Sarnowski
Leszek Sarnowski 16.07.2018, 20:43 (odpowiedź do rencista)
Sztumianko II - nie wiem jaki będzie wyrok, ale na dziś jestem przekonany, że te zarzuty są wyssane z palca i wierzę, mimo tego co się dzieje wokół, w sprawiedliwość.
Rencisto-nie wiem jakie zarzuty są potwierdzone przez inspektora PIP, bo nie dopuszcza nas się do protokołów. Nieoficjalnie wiem, że zarzuty mobbingu pojawiły się w anonimowych ankietach, które były przeprowadzane w ZAZ i także wiem, że niektórym osobom niepełnosprawnym pomagały inne osoby, więc o jakiej wiarygodności tu mówimy. Dziwię się inspekcji pracy, że opiera się na anonimach i to w tak specyficznym zakładzie. A na dodatek takie protokoły upublicznia, choć pewnie za to odpowiada starosta, który w tej sprawie zadziałał bardzo szybko-w środę dostał protokół z PIP i w środę już informacja o przypadkach mobbingu trafiła do Dziennika Bałtyckiego. O tym, że są to anonimowe zarzuty ani słowa oczywiście. Jak udało mi się dowiedzieć od specjalistów, w anonimowych ankietach przeprowadzanych w różnych zakładach pracy o mobbingu pisze od 20 do ponad 50% ankietowanych. Słowo anonimowe (tak sztumianko II, rencisto, emerycie) nic nie kosztuje i można miotać obelgami na lewo i prawo. No ale cóż, takie czasy, kiedy honor i odwaga nic nie znaczą i to nie tylko na takich forach internetowych.
Droga rencistko, samolotem nie muszę latać w delegacje, bo najczęściej jeżdżę do Gdańska, ale nie wykluczam, że jak będę się wybierał gdzieś dalej i okaże się że samolot będzie najlepszym rozwiązaniem (czas i pieniądze) to z niego skorzystam. Pozdrawiam
pracownica
pracownica 18.07.2018, 12:23 (odpowiedź do Leszek Sarnowski)
Panie Sarnowski, a może nas wziąłby Pan w obronę? Czy jest pan radnym tylko dla kierowniczki? Może by się pan zainteresował dlaczego tak mało zarabiamy, ze nie stać nas na samolot czy bankiety? Może by się pan zapytał ile godzin tyrały nasze koleżanki przy tych bankietach do późnej nocy i jakie ochłapy dostały z Pańskiego stołu?. No ale bogaty, (choć jest radnym) biednego nie zrozumie. Wy zawsze będziecie trzymać się razem, bo my jesteśmy za głupi nawet żeby prostą ankietę wypełnić więc po co z nami gadać. Prawda?
rencista
rencista 17.07.2018, 10:31 (odpowiedź do Leszek Sarnowski)
Panie Sarnowski, z tego wynika że Państwowa Inspekcja jest w zmowie ze starostą, a kontrola była sfingowana. Oczywiście gdyby ankiety wypełniała pani Ania, to wszystko byłoby ok? Ale co tam jakaś inspekcja, czy sądy? "Sprawiedliwość " i tak musi być po Pana stronie. A tak z ciekawości jaki wydział prawa pan kończył? Myślę że przynajmniej Oxford, bo już przed rozprawą zna Pan już wyrok. A tym samolotem to też poleciałby Pan za nasze pieniądze, czy za swoje?
Sztumianka
Sztumianka 14.07.2018, 07:27
Pan Sarnowski pisze prawde. Bo to co wyprawia starosta to.i jego koledzy to prosi o pomste do nieba jak tak mozna
Sztumianka
Sztumianka 13.07.2018, 16:07
Jakich przesladowanych pracownikow niech pan sie zastanowi co pan pisze (wyborca) i czyta teksty ze zrozumieniem
rencista
rencista 13.07.2018, 15:22
Panie Sarnowski,dotąd miałem Pana za porządnego człowieka. Przecież tej kobiecie w głowie się poprzewracało, lata sobie samolotem i mężowi wyprawie przyjęcia za nasze pieniądze, gnębi pracowników, a Pan ja jeszcze popiera? wstyd!!! Nigdy nie leciałem samolotem, nawet na pociąg ledwo mnie stać żeby odwiedzić wnuki. Ale was nie obchodzi czyjaś krzywda, czy bieda. Wy chcecie się tylko urządzić za nasze pieniądze.
rencistka
rencistka 17.07.2018, 18:21 (odpowiedź do rencista)
to co Pan wypisuje to są brednie,to chyba Panu w głowie się poprzewracało Ta kobieta nikomu krzywdy nie zrobiła ,ankiety były anonimowe i przeprowadzał Pan z Dzierzgonia,jeżeli starosta jest czysty to dlaczego ankiety nie przeprowadzała inspekcja z Gdańska bo dla starosty tak wygodnie a sam starosta odzywa się do ludzi niepełnosprawnych z krzykiem ,nawet na podstawowe pytanie to ryknął .I piszę dlatego że jeżeli nie jest pan w 100procentach pewien o co chodzi to ja napiszę panu tu chodzi o stołek dla starosty kolegi,nie pozdrawiam.
emeryt
emeryt 13.07.2018, 15:11
Tak sam słyszałem że są już dogadani on ma zostać starostą, a ona jego zastępcą. A tu klops, bo jakaś Inspekcja wykryła mobbing i wyszedł smród.
Ciekawe czy inni pracownicy ZAZ też latają do pracy samolotami i wyprawiają sobie bankiety za nasze pieniądze?


Prawda
Prawda 13.07.2018, 18:12 (odpowiedź do emeryt)
A gdzie słyszałeś? I od kogo? Moze od starosty albo przewodniczacej rady? Bo kto takie bzdury może rozpowszechniać. A i jeszcze jedno...czy w sztumie jest lotnisko ze do pracy latała? Bez komentarza....
emeryt
emeryt 16.07.2018, 12:43 (odpowiedź do Prawda)
Prawda, przeczytaj sobie co napisał jej mąż i dowiesz się że latanie samolotem jest tańsze od pociągu. Nie wiedziałeś??? ja też nie
wyborca
wyborca 13.07.2018, 14:07
W odróżnieniu od Pana Sarnowskiego czytałem dzisiejszą gazetę z informacją o mobbingu w ZAZ, który został potwierdzony przez Państwową Inspekcję Pracy. Ale co tam jakaś inspekcja, Pan jednak woli zamknąć oczy i uszy i udawać że nic się nie stało, bo dotyczy to Pana protegowanej. Szkoda że Pan Sarnowski, jako radny nie pochyli się nad krzywdą prześladowanych pracowników, za to zaciekle broni kierowniczki ZAZ - która jak stwierdziła Państwowa Inspekcja Pracy dopuściła się wobec nich mobbingu. Pewnie Inspekcja też jest w zmowie ze Starostą, a sprawiedliwość i tak musi być po Pana stronie. Widać dla pana radnego układy polityczne ważniejsze są niż krzywda ludzka.
rencistka
rencistka 08.08.2018, 19:56 (odpowiedź do wyborca)
Wyborco ja też umiem czytać i to co jest napisane,podane do publicznej wiadomości przez pana C.to nie jest prawda,Pani kierownik nam niepełnosprawnym jeszcze pomagała,teraz to co się wyprawia to woła o pomstę do nieba bo to nie Pani kierownik powinna zostać zwolniona tylko inne osoby które do dnia dzisiejszego pracują a pracowników uważają za roboty,NIGDY Pani kierownik nie skrzywdziła osoby niepełnosprawnej wręcz przeciwnie jeszcze pomagała jak tylko mogła.Takich kierowników jak Pani Ania powinno być więcej,a co chodzi o starostę to nawet nie potrafi normalnie odpowiedzieć na zadane mu pytanie tylko skacze z buzią,człowiek ma wrażenie że zaraz pobije.
xxx
xxx 16.07.2018, 21:55 (odpowiedź do wyborca)
Szanowny wyborco, zastanów się na kogo będziesz głosował, bo starosta to tylko swoich czterech liter pilnuje. pan Sarnowski w kulturalny sposób informuje opinię publiczną o poczynaniach starosty cymerysa (celowo małą literą). Ja powiedziałbym dosadnie ale cenzura nie pozwala. Niestety układ w powiecie sięga daleko i w inspekcji pracy mają takie układy że wiedzą nawet kiedy przyjedzie "niezapowiedziana" kontrola. A co do lotów samolotem - kierownik ZAZ przedstawiła bilety, a cymerys kombinuje na każdej imprezie którą "finansuje" powiat - faktury bierze na wyższe kwoty niż to jest faktycznie, a różnicę bierze "pod stołem" aby mieć na inne wydatki niewygodne dla ludzkich oczu - to jest w porządku? sprawdźcie kto organizuje imprezy, catering itp dla powiatu; zajazd jonatan, iskra i inne; kreatywna księgowość to domena cymerysa - na taczkę z nim!!!
Leszek Sarnowski, radny powiatu sztumskiego
Leszek Sarnowski, radny powiatu sztumskiego 13.07.2018, 15:31 (odpowiedź do wyborca)
Szanowny anonimowy wyborco. Niestety czytałem gazetę i jestem w szoku, że na podstawie anonimowych ankiet inspekcji pracy znów starosta feruje wyroki, bo protokołu inspekcji oczywiście nie znamy. Jako radni jesteśmy w tej chwili "bezradni", o czym piszę w swoim tekście, bo uniemożliwia nam się wgląd w oskarżające dowody, odrzuca wnioski o powołanie komisji, która zbadała by sprawę, a nawet uniemożliwia zwołanie komisji rewizyjnej, która jak sugerował na sesji starosta miała by wyjaśnić problemy związane z mobbingiem. I kto tu manipuluje. Na sesji zgoda na komisję rewizyjną, a po sesji odmawia się jej zwołania. Anna Serocka nie jest moją "protegowaną" jak Pan/Pani pisze. Została kierowniczką ZAZ kiedy starostą był Zbigniew Zwolenkiewicz, była nią kiedy starostą był Piotr Stec i Wojciech Cymerys. Zatem jak widać z Jej powołaniem i funkcjonowaniem nie miałem nic wspólnego, choć uważam, że był to bardzo dobry wybór. Bronię kierowniczki przed polityczną zemstą i przed zarzutami, które nie zostały sprawdzone i wyjaśnione. A to jest obowiązek pracodawcy czyli starosty. Rozumiem, że dla "wyborcy" nie jest ważny kontekst całej sprawy, że zarzuty o mobbing pojawiają się nagle, po zwolnieniu zastępcy. Do tej pory nie było o nich mowy, zatem w jaki sposób miałbym się "pochylić nad krzywdą prześladowanych pracowników". "Wyborca" sugeruje, że dla mnie ważniejsze są "polityczne układy niż krzywda ludzka". Otóż zapewniam, że jest odwrotnie (i sugeruję czytać moje wpisy i oświadczenia ze zrozumieniem), bo piętnuję właśnie układ polityczny i bronię osoby poszkodowanej. Nie znając zarzutów ze strony pracowników ( a może w tym i byłego zastępcy?), do których utrudnia nam się dostęp, uważam, że dziś osobą poszkodowaną, która wymaga wsparcia i obrony jest Anna Serocka.
rencistka
rencistka 17.07.2018, 18:33 (odpowiedź do Leszek Sarnowski, radny powiatu sztumskiego)
Panie Leszku ma Pan rację Pani Ania Serocka jest pokrzywdzoną osobą nigdy w ZAZ nie stosowała mobbingu,wręcz przeciwnie osobom niepełnosprawnym pomagała,doradzała jak mogła a czytając nie które wpisy to aż nie dobrze się robi.Można bardzo szybko kogoś skrzywdzić ,zepsuć mu opinię ale potem naprawić trudniej.Starosta jak on odzywa się do ludzi ,zero szacunku,nie powinien być starostą.
Wyborca nr 2
Wyborca nr 2 13.07.2018, 15:19 (odpowiedź do wyborca)
A ty wyborca to raz piszesz, jako wyborca, następnie jako zorientowany, może chociaż imię podasz?
Leszek Sarnowski, radny powiatu sztumskiego
Leszek Sarnowski, radny powiatu sztumskiego 13.07.2018, 12:53
To co się dzieje wokół Anny Serockiej niestety potwierdza moją tezę o zemście politycznej i sitwie działającej w naszym samorządzie. Kierownik ZAZ zwalniając narzuconego sobie zastępcę Kazimierza Szewczuna, naruszyła interesy "grupy trzymającej władzę". W komentarzu z sesji w Dzienniku Bałtyckim mogliśmy przeczytać, że kierowniczka właściwie sama jest sobie winna, bo mogła protestować kiedy narzucano jej zastępcę. Gratuluję śmiałej tezy, a może warto by pomyśleć, że mimo że zastępcę na niej wymuszono, to chciała dać mu szansę, a może się sprawdzi. Starosta w tej gazecie z kolei występuje w roli jedynego sprawiedliwego, który "chciał uniknąć prania brudów". No cóż, większego absurdu nie czytałem. Gdyby tego chciał, to powołał by specjalną komisję do zbadania zarzutów i wysłuchania stron. To był jego obowiązek wynikający z kodeksu pracy. Dlatego wnioskowaliśmy o zwołanie sesji nadzwyczajnej. W jej trakcie złożyłem wniosek o powołanie takiej komisji, za co zostałem przez radnego Zwolenkiewicza okrzyknięty populistą. W trakcie dyskusji starosta złożył wniosek o to by sprawą zajęła się komisja rewizyjna, więc swój wniosek wycofałem, sądząc w swej naiwności, że intencje starosty są szczere. Po sesji dwoje radnych opozycyjnych w naszym imieniu złożyło wniosek do Rady Powiatu, by w trybie pilnym zwołać komisję rewizyjną. Mimo telefonicznej akceptacji takiego wniosku przez przewodniczącą komisji Sylwię Kubik, odpowiedź była inna, że nie można zwołać komisji bo tego tematu nie ma w rocznym planie pracy komisji i na jakiekolwiek zmiany musi wyrazić zgodę Rada Powiatu. I jak to się ma do tego o czym zapewniał na sesji starosta Wojciech Cymerys, że komisja zbada sprawę. Kłamstwo i manipulacja. Jako radny złożyłem wniosek o wgląd do protokołu z posiedzenia zarządu powiatu na którym podjęto decyzję o zwolnieniu Anny Serockiej. Otrzymałem odpowiedź, że starosta wydał zakaz, ze względu na dane wrażliwe. To zadziwiające, gdyż kilka dni wcześniej członek zarządu Zbigniew Zwolenkiewicz, zapewniał mnie, że nie zna żadnych nazwisk osób które złożyły skargę, a na zarządzie mówiono o samych zarzutach, a nie ich autorach. No cóż Panowie chyba nie wszystko ze sobą uzgodnili i się trochę rozmijają z prawdą.
We współczesnym prawie, od czasów rzymskich, obowiązuje zasada domniemanej niewinności, potwierdzona w licznych międzynarodowych zapisach, a także w polskiej Konstytucji. Zgodnie z tą zasadą oskarżonemu trzeba udowodnić winę. Zasada ta nie obowiązywał jedynie w systemach totalitarnych (faszyzm, komunizm), bo to obywatel musiał udowodnić, że jest niewinny. Czyżby zarząd powiatu sztumskiego, zwalniając kierowniczkę ZAZ, bez zbadania sprawy i wysłuchania jej, nawiązywał to tych smutnych czasów? Aż nie chce mi się w to wierzyć
Bezradny
Bezradny 05.08.2018, 22:37 (odpowiedź do Leszek Sarnowski, radny powiatu sztumskiego)
Heeeeeee haaaaaaa no nie nie wierzę. Pan Leszek działa przeciwko sitwie. No to. Już są jaja. Heeeeeeee.
bezradny
bezradny 13.07.2018, 15:53 (odpowiedź do Leszek Sarnowski, radny powiatu sztumskiego)
To że kierowniczka ZAZ lubi latać samolotem za nasze pieniądze to już wiemy, ale teraz Pan odleciał panie radny Sarnowski. Kogo pan broni??? czy nie powinien pan jako Radny bronić zwykłych ludzi, a nie baby której od państwowych pieniędzy w głowie się poprzewracało???
Zorientowany
Zorientowany 13.07.2018, 10:37
No i jak zawsze prawda wyszła na jaw, mężowi i innym polecam lekturę dzisiejszej prasy, gdzie wszystko jest dokładnie opisane.
Może pan mąż spróbuje także zastraszyć dziennikarzy żeby ukryć prawdę o swojej zonie?
ona
ona 13.07.2018, 13:23 (odpowiedź do Zorientowany)
Jaka prawda? Anonimowe ankiety, które hurtem były wypełniane, pod czyimś czujnym okiem
zwykły
zwykły 13.07.2018, 15:39 (odpowiedź do ona)
Aha, czyli Państwowa Inspekcja Pracy jest w zmowie ze starostą? To straszne, wszyscy uwzięli się na tą bidulkę, a ona pewnie poleciała gdzieś samolotem :)
Zorientowany
Zorientowany 13.07.2018, 10:27
No to kolejne pytania: ile ZAZ dołożył do tej kolacji??? od kiedy samoloty są tańsze od pociągu? Który pracownik powiatu, oprócz kierowniczki ZAZ latał samolotem za publiczne pieniądze? I na koniec: kontrola Państwowej Inspekcji Pracy w ZAZ się zakończyła i stwierdziła że mobbingowi poddanych zostało kilkunastu pracowników. Dla niezorientowanych: mobbing to długotrwałe prześladowanie pracownika w miejscu pracy.
mąż swojej żony
mąż swojej żony 13.07.2018, 15:02 (odpowiedź do Zorientowany)
Odpowiadam Zorientowanemu po raz kolejny za kolację zapłaciłem sam z własnych pieniędzy, wszystko zostało sprawdzone podczas kontroli, odsyłam do protokołów. Co do samolotu to wystarczy sprawdzić w internecie jak przedstawiają się ceny niektórych lotów,
Co do mobbingu - jedno proste pytanie kto złożył wniosek o kontrole PIP, kto podpisał się pod ankietami? Odpowiem - ANONIM. Jeżeli jest to prawda co wypisujesz to proszę podpisz się imieniem i nazwiskiem i przestań być TCHÓRZEM no chyba,że boisz się konsekwencji prawnych a to wszystko tłumaczy!
To ostatni mój wpis pod Twoim komentarzem, no chyba, że podpiszesz się jak uczciwy człowiek.
gość
gość 13.07.2018, 13:27 (odpowiedź do Zorientowany)
I długotrwały mobing właśnie teraz został ujawniony kiedy kierowniczka zwolniła zastępcę z politycznego nadania? Grubymi nićmi szyte
Sztumianka
Sztumianka 13.07.2018, 08:52
A jak niewiecie jak to zrobic poprostu preproscie i przyznajcie sie do bledu pieniadze to niewszystko. Treba byc czlowiekiem bo to co teraz robicie jest podle i nieludzkie
Sztumianka
Sztumianka 13.07.2018, 08:19
Zenada jak mozna niszczyc komus zycie w tak podly sposob?czy ci ludzie maja sumienie ?czy juz tak daleko zaszli w swoich klamstwach ze niewiedza jak sie z tego wyplatac podlosc
mąż swojej żony
mąż swojej żony 12.07.2018, 15:08
Odpowie, krótko ( całość chyba jest z byt długa ponieważ moderator nie umieszcza mojego komentarza) na zarzuty "Zorientowanego" - Za kolację z okazji moich 50 urodzin zapłaciliśmy z własnej Kasy.
Druga sprawa lot samolotem, Jak zapewne wszyscy wiedzą dzisiaj, niejednokrotnie lot samolotem jest tańszy niż przejazd pociągiem. Był to lot w sprawach służbowych a nie na wakacje
Trzecia sprawa kontrola PIP się nie zakończyła, o czym zorientowany/ ana doskonale wie. Zorientowany doskonale wie że kontrola PIP nie jest zakończona i że ankiety wypełniane przez pracowników niepełnosprawnych, które same nie mogły pisać ( z różnych względów zdrowotnych) zostały wypisywane akurat przez te osoby które ściśle związane są z byłym zastępcą- przypadek? Nie sądzę.
Ja podpiszę się z imienia i nazwiska a może osoby, które obrzucają błotem moją żonę zrobią tak samo,
Jacek Serocki
rencistka
rencistka 17.07.2018, 18:46 (odpowiedź do mąż swojej żony)
Napisał Pan prawdę ,nie wszyscy sami wypisali ankietę,pomagały inne osoby wiadomo jakie i komu to na rękę.Były zastępca był ponad dwa tygodnie temu w ZAZ,pił z niektórymi kawę i sie cieszył że jak będzie konkurs na kierownika ZAZ to on będzie,widać układ polityczny ,jak ma się kolegę starostę to można wszystko załatwić.Trzymam kciuki za Pana żonę.
Wyborca
Wyborca 12.07.2018, 20:02 (odpowiedź do mąż swojej żony)
Trzymam za Państwa kciuki i wiem ze nie tylko ja. Prawda musi wyjsc na jaw. Nie można tak po prostu zniszczyć komus życia aby zaspokoic swoje chore ambicje. Powodzenia!
Sztumianka
Sztumianka 12.07.2018, 10:54
To wszysko trzeba wyjasnic a niewypisywac glupoty
Zorientowany
Zorientowany 11.07.2018, 12:00
Skoro tak lamentujecie nad jej krzywdą, to zapytajcie się za czyją kasę wyprawiła imprezę swojemu mężowi i czy latała samolotem w delegacje służbowe. A co do mobbingu, to w ZAZ właśnie zakończyła się kontrola Państwowej Inspekcji Pracy, która stwierdziła że prześladowanych (to właśnie jest mobbing) pracowników było nie kilku, ale kilkunastu. Dalej chcecie jej bronić???
mąż swojej żony
mąż swojej żony 12.07.2018, 13:11 (odpowiedź do Zorientowany)
Jestem mężem Anny Serockiej, tak to prawda, żona z okazji moich 50-tych urodzin zorganizowała dla mnie, moich dzieci, rodziców i przyjaciół uroczystą kolację. Oświadczam, że kolacja została zapłacona w z „własnej kasy”. Było to sprawdzane podczas kontroli nasłanej przez Starostę, i co i nic. Jest to do sprawdzenia w protokołach z kontroli zarówno w starostwie jak i w ZAZ (zorientowany/ana zapewne o tym doskonale wie). Druga sprawa lot samolotem. Tak żona jedną z delegacji do Sejmu odbyła samolotem z Gdańska do Warszawy i z powrotem ( spotkanie w Sejmie dotyczące przyznania większych środków finansowych dla ZAZÓW w całej Polsce). Jak zapewne zorientowany o tym wie, to niektóre loty krajowe są znacznie tańsze od przejazdu pociągiem, a w tym czasie odbywał się remont linii kolejowej i podróż w jedną stronę trwała 6-8 godzin. Dodam, że sam osobiście odwoziłem i odbierałem, żonę z lotniska w Gdańsku i koszty związane z dojazdem na lotnisko i z powrotem nie były rozliczane w delegacji. Zorientowany zapewne też o tym wie, ponieważ delegacje żony szczegółowo były rozliczane podczas jednej z wielu kontroli nasłanych przez Starostwo. Ciekawe co zorientowany, kazim, madgaplena, amna, zpiknief, wótjek czy też inna osoba pod pseudonimem wymyśli w następnych wpisach, może molestowanie lub dziadka z Wermachtu. ŻENADA. Ostatnia sprawa, zorientowany doskonale wie że kontrola PIP nie jest zakończona i że ankiety wypełniane przez pracowników niepełnosprawnych, które same nie mogły pisać ( z różnych względów zdrowotnych) zostały wypisywane akurat przez te osoby które ściśle związane są z byłym zastępcą- przypadek?
Na zakończenie, Ostrzegam jeżeli dalej będą padać oszczerstwa pod adresem mojej rodziny to wystąpię do odpowiednich organów, a zapewne zorientowany wie że namierzenie adresu IP nie stanowi większego problemu
Jacek Serocki
ja
ja 20.07.2018, 11:21 (odpowiedź do mąż swojej żony)
Mężu swojej żony wszystko wyjaśni sąd i ciekawe czy wtedy też będziesz się tak rozpisywał i zacięcie bronił tych bzdur o których piszesz. Napisz wszystkim zainteresowanym nie to że zapłaciłeś za imprezę tylko jaką kwotę i oczywiście nie zapomnij wspomnieć że impreza była do rana przy pełnej sali i z wypasionym menu.
ona
ona 12.07.2018, 11:41 (odpowiedź do Zorientowany)
To były anonimowe ankiety i każdy mógł wpisać co chce, tym bardziej że niektórzy nawet dyktowali innym co wpisywać. Parodia. Powinni rozmawiać z tymi którzy ponoć byli mobingowani a nie robić taką fikcje., mam nadzieję że ci którzy tak plują na kierowniczkę kiedyś spalą się ze wstydu
Jacek Serocki
Jacek Serocki 12.07.2018, 11:07 (odpowiedź do Zorientowany)
Jestem mężem Anny Serockiej, tak to prawda ,żona z okazji moich 50 urodzin zorganizowała uroczystą kolację. Na kolacji były nasze dzieci, rodzice i przyjaciele). Odpowiadam,że za kolację zapłaciliśmy z własnej KASY. Nadmienię, że był to pierwszy temat sprawdzany podczas kontroli nasłanej przez Starostę. i co i nic, Protokoły z kontroli do wglądu w Starostwie i pewnie w ZAZ. Następna sprawa lot samolotem, tak żona w delegację udała się z Gdańska do Warszawy i z powrotem. Była na spotkaniu w Sejmie aby negocjować większe środki finansowe dla wszytkich ZAZów w Polsce. Jak zapewne ZORIENTOWANY wie to część lotów na trasach krajowych jest tańsza niż przejazd pociągiem ( przypomnę że był to czas remontu lini kolejowej do Warszawy - czas przejazdu 6-8 godzin). Dodam, że do Gdańska i z powrotem odwoziłem żonę prywatnym samochodem i nie zostało to wliczone w koszt delegacji. Było to również sprawdzone podczas licznych kontroli.
Ciekawe czy następny atak będzie dotyczył DZIADKA z WERMACHTU?
I na koniec jeżeli są taki zarzuty to może ZORIENTOWANY się podpisze imieniem i nazwiskiem.
Jeżeli nie to ostrzegam, są to oszczerstwa a dzisiaj osobę niby anonimową można namierzyć po IP.
zorientowany
zorientowany 13.07.2018, 17:04 (odpowiedź do Jacek Serocki)
Panie Mąż, straszyć to możesz Pan swoją żonę. Lepiej napisz pan ile ZAZ wyłożył na pański bankiet, a ile Pan zapłaciłeś. A co do samolotu to w pełni z Panem się zgadzam. Ludzie dlaczego tłuczecie sie pociągami, skoro samolotem jest taniej???
zdezorientowany
zdezorientowany 12.07.2018, 08:50 (odpowiedź do Zorientowany)
A czy Ty chcesz bronić nieroba zastępcę?
Jeśli posiadasz wiedzę to podziel się nią z prokuratorem , nie rozpowiadaj bujd i rzeczy do których nie masz prawa . Nawet Sąd nie zawsze podaje do publicznej wiadomości wyroku, a Ty śmiesz kogoś oczerniać?
Sztumianka
Sztumianka 06.07.2018, 06:34
I cisza chyba sie boja odpowiedziec na twoje pytanie
Werty
Werty 03.07.2018, 21:17
A co na to pani przewodniczaca rady? Takie numery...Dzierzgoniacy co wy na to?
Mieszkaniec Sztumu
Mieszkaniec Sztumu 03.07.2018, 19:50
Ja myślę, że tutaj nie tylko SAD PRACY ale i CBA może mieć dużo do roboty. To co wyprawia ten pseudo Starosta to masakra , skrajna buta i nieodpowiedzialność. Dodam że walka z tym układem politycznym pewnie będzie bardzo trudna ale napewno z sukcesem zarówno w sądzie jak i przy urnie.
klops
klops 03.07.2018, 18:53
laska ma bród pod paznokciami
Zbychu
Zbychu 03.07.2018, 20:04 (odpowiedź do klops)
Klops TY to chyba jesteś kumplem Kazika?
ZAZ
ZAZ 03.07.2018, 19:45 (odpowiedź do klops)
Dlaczego obrażasz tą Panią, która wielu ludziom bardzo pomogła
Wyborca
Wyborca 03.07.2018, 12:49
To że starosta przegra w sądzie to bardzo prawdopodobne ale jeszcze bardziej ze przegra wybory. Ja jestem w stanie wiele zrozumieć ale tego jak potraktowano tę kobietę NIE!
Ktoś
Ktoś 03.07.2018, 11:48
Gruby, zadufany w sobie i zapatrzony w stanowisko, polityczny działacz. Robi co chce i na nikogo się nie ogląda. Nie trzymasz jemu i ukladowi palca w d... to lecisz. Mówisz prawdę o ukladzie - lecisz. Masakra.
obs
obs 06.07.2018, 00:35 (odpowiedź do Ktoś)
Panie Wojtku czy myślał Pan o tym co będzie Pan robił po wyborach?
Chyba jednak należy być przyzwoitym , nie sądzi Pan tak?