Proponowany porządek obejmował:
1. Otwarcie i stwierdzenie prawomocności obrad.
2. Przyjęcie zmian zgłoszonych do porządku.
3. Zatwierdzenie protokołu nr XVI.2015 z obrad sesji Rady Miejskiej z dnia 12 listopada 2015 roku. Protokół do wglądu wyłożony jest w Biurze Rady Miejskiej oraz przesłany na adresy mailowe radnych.
4. Informacja Burmistrza Miasta i Gminy Sztum i jednostek gminnych z działalności międzysesyjnej.
5. Część uroczysta sesji: podziękowanie za współpracę Panu Markowi Czebiołko, Prezesowi Firmy Elita w Sztumie.
6. Podjęcie uchwał Rady Miejskiej w sprawie:
1) zmian w budżecie gminy na rok 2015,
2) zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej dla Gminy Sztum na lata 2015- 2018,
3) wydatków budżetu gminy, które w roku 2015 nie wygasają z upływem roku budżetowego- pkt 6/1- 3 referuje Danuta Wiatrowska, Skarbnik Miasta i Gminy,
4) udzielenia pomocy finansowej Powiatowi Sztumskiemu na pokrycie kosztów pobytu osób nietrzeźwych z terenu Miasta i Gminy Sztum w Pogotowiu Socjalnym- przedstawi Sylwia Mackiewicz, dyrektor Miejsko- Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej,
5) przyjęcia Wieloletniej Prognozy Finansowej na lata 2016- 2023 (i przedstawienie opinii Regionalnej Izby Obrachunkowej )- przedstawi Danuta Wiatrowska,
6) przyjęcia uchwały budżetowej Gminy Sztum na rok 2016:
a) wystąpienie Burmistrza Miasta i Gminy Sztum Leszka Tabora,
b) przedstawienie projektu uchwały budżetowej – Skarbnik Miasta i Gminy Danuta Wiatrowska,
c) odczytanie opinii Regionalnej Izby Obrachunkowej w sprawie projektu uchwały budżetowej– Danuta Wiatrowska,
d) opinie Komisji Rady Miejskiej do projektu budżetu – przedstawią Przewodniczący Komisji Rady Miejskiej,
e) dyskusja,
f) przegłosowanie projektu uchwały budżetowej,
7) zatwierdzenia Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych oraz Przeciwdziałania Narkomanii dla Miasta i Gminy Sztum na rok 2016- przedstawi Sylwia Mackiewicz, dyrektor Miejsko- Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej,
8) realizacji projektu pn. „Poprawa efektywności energetycznej w obiektach użyteczności publicznej na terenie Powiśla i Żuław (wraz z działaniami informacyjno– edukacyjnymi)” w ramach partnerstwa z Miastem Malbork, Miastem i Gminą Nowy Staw, Gminą Stare Pole, Gminą Malbork, Powiatem Sztumskim i Powiatem Malborskim- przedstawi Ewa Ruczyńska, kierownik Referatu Rozwoju Lokalnego,
9) trybu udzielania i rozliczania dotacji oraz trybu i zakresu kontroli prawidłowości pobrania i wykorzystania dotacji udzielonych z budżetu Miasta i Gminy Sztum dla niepublicznych przedszkoli, w tym specjalnych, szkół podstawowych i gimnazjów oraz innych form wychowania przedszkolnego prowadzonych przez inne niż Miasto i Gmina Sztum osoby prawne i fizyczne- przedstawi Katarzyna Krzyżykowska, dyrektor Miejsko- Gminnego Zespołu Oświaty,
10) przyjęcia i wdrażania Planu działań na rzecz zrównoważonej energii– Plan Gospodarki Niskoemisyjnej dla Miasta i Gminy Sztum do roku 2020,
11) zmiany uchwały nr XVI.113.2015 Rady Miejskiej w Sztumie z dnia 12 listopada 2015r. w sprawie ustalenia dziennych stawek opłaty targowej oraz zasad jej poboru- pkt 6/10 i 11 przedstawi Marcin Lipiński, kierownik Referatu Gospodarki Komunalnej i bezpieczeństwa,
12) użyczenia na czas nieokreślony pomieszczeń użytkowych znajdujących się w budynku użytkowym położonym w Czerninie przy ul. Akacjowej 2 gm. Sztum na rzecz Stowarzyszenia „Do życia przez życie” z siedzibą w Uśnicach,
13) odstąpienia od obowiązku przetargowego trybu zawarcia umowy dzierżawy lub najmu na czas nieokreślony na nieruchomości stanowiące gminny zasób nieruchomości- pkt 6/12 i 13 przedstawi Iwona Wyżykowska, kierownik Referatu Planowania Przestrzennego i Majątku.
7. Interpelacje, zapytania i wnioski radnych.
8. Odpowiedzi na interpelacje, zapytania i wnioski radnych.
9. Zakończeni
czy to prawda że za ulotkami stoi lokalny KAŁBOJ ANTONIO ?