E.Leclerc Polska konsekwentnie realizuje politykę bezpiecznego zatrudnienia stosowaną wobec swoich pracowników.
Mimo niezbyt korzystniej koniunktury gospodarczej sieć handlowa E.Leclerc skutecznie, od wielu lat realizuje taką strategię rozwoju i prowadzenia biznesu, która pozwala na utrzymanie stabilnych obrotów, wzrost klientów a przede wszystkim dobre i długotrwałe relacje z pracownikami.
E.Leclerc obchodzi w tym roku 20-lecie istnienia. Siłą tej najdłużej działającej sieci handlowej w Polsce jest to, że stawia ona nie tylko na rozwój przedsiębiorstwa, ale również na rozwój socjalny, ochronę siły nabywczej pracowników i klientów. Filozofia funkcjonowania sieci opiera się na trzech zasadach: niezależność, solidarność i obrona interesów konsumentów.
Przedsiębiorcy, którzy zarządzają swoimi marketami mają świadomość konieczności dostosowywania asortymentu, poziomu usług i nowych technologii do oczekiwań współczesnych konsumentów, jednoczenie, nie pozostając obojętnymi na sprawy społeczne, w szczególności potrzeby, rozwój i problemy własnych pracowników. E.Leclerc zatrudnia ok. 6 500 pracowników w 43 sklepach znajdujących się w 41 miastach na terenie 16 województw.
Najważniejszym elementem naszej strategii biznesowej jest satysfakcja pracowników, bez której nie ma mowy zadowoleniu klientów a tym samym o skutecznym prowadzeniu działalności - mówi Jean-Philippe Magre, Prezes Zarządu E.Leclerc Polska.
Dlatego, w różnym, nawet najdrobniejszych aspektach staramy się prowadzić dialog z naszymi pracownikami, żeby znać ich potrzeby, opinie, rozwiewać wątpliwości, dawać poczucie bezpieczeństwa. Zapewniamy atrakcyjne pakiety socjalne, pomagamy w trudnych losowych przypadkach, premiujemy za rzetelną pracę. Człowiek jest bowiem w naszej firmie najważniejszy! – dodaje Jean-Philippe Magre.
Dowodem na zaufanie, jakim obdarzają firmę E.Leclerc pracownicy jest fakt, że znaczna większość osób jest zatrudniona od wielu lat, niejednokrotnie od początku istnienia sklepów, a w gronie tym znajdują się często nawet całe rodziny.
To samo dotyczy możliwości rozwoju i robienia kariery w E.Leclerc. Oprócz systematycznych szkoleń kadry pracowniczej, inwestycji w jej rozwój, nabywanie nowych umiejętności, cechą wyróżniającą E.Leclerc jest możliwość awansu od najniższego szczebla zajmowanego stanowiska po odpowiedzialną funkcję dyrektora czy prezesa.
O E.Leclerc
E.Leclerc to pierwsza europejska sieć zrzeszająca niezależnych handlowców prowadzących pod wspólnym szyldem ponad 500 sklepów wielkopowierzchniowych we Francji i innych krajach europejskich. Ta najdłużej działająca w Polsce, bo już od 1995 roku, sieć super i hipermarketów, nie jest wielkim koncernem, tylko stowarzyszeniem niezależnych przedsiębiorców. E.Leclerc to znak firmowy, pod którym zrzeszeni są niezależni handlowcy, właściciele przedsiębiorstw zarządzanych w autonomiczny sposób. Każdy sklep to odrębny podmiot - mała firma, robiąca wiele dla lokalnego rynku i płacąca podatki w kraju, w którym działa. E.Leclerc jest stowarzyszeniem przedsiębiorców, którym zależy na rozwoju zawodowym i równocześnie na wspieraniu społeczności lokalnych. W roku 2013 sieć E.Leclerc osiągnęła obroty w wysokości 2749 milionów złotych. Sieć E.Leclerc została laureatem prestiżowej nagrody branży retail i FMCG, Retailer of the Year 2011 oraz Retailer of the Year 2012 w kategorii Hipermarket. Obecnie zatrudnia ok. 6 500 pracowników w 43 sklepach znajdujących się w 41 miastach na terenie 16 województw. Wszystkie sklepy marki Billa zakupione w 2010 roku od Rewe Group są obecnie niezależnie działającymi spółkami zarządzanymi przez polskich przedsiębiorców.