Wydanie nr 209/2021, Środa 28.07.2021
imieniny: pokaż (10 imion)Alfonsa, Samson, Pantaleon, Marcela, Wiktor, Innocenty, Tymona, Tymon, Achacjusz, Achacy
ReklamaKontakt
  • tvregionalna24.pl
  • tvmalbork.pl
  • zulawyimierzeja24.pl
  • tvdzierzgon.pl

Jak obniżyć koszty promocji w Google AdWords?

Jak obniżyć koszty promocji w Google AdWords? fot. Jak obniżyć koszty promocji w Google AdWords?

Reklama w Google AdWords to usługa, w którą chętnie inwestują firmy aktywnie poszukujące klientów w Internecie. Agencje interaktywne działające w obszarze marketingu w wyszukiwarkach powinny mieć to na uwadze i zapoznać się z kilkoma prostymi sposobami na obniżenie kosztów tego typu promocji oraz jej skuteczne planowanie.

Zaplanowanie efektywnej kampanii w Google AdWords wymaga dużej wiedzy, doświadczenia i uwzględnienia wielu czynników, takich jak dopasowanie fraz kluczowych, ustawienie optymalnych dla klienta stawek CPC, zdefiniowanie właściwych poziomów dopasowania i wiele innych. Warto pamiętać także o narzędziach i funkcjach udostępnionych przez Google, których zadaniem jest ułatwienie optymalizacji wyników i kosztów reklamy. Jedną z nich jest Wynik Jakości, który stanowi kompleksową ocenę dopasowania reklamy do zapytań użytkowników. Jakie elementy bierze pod uwagę Wynik Jakości? Przede wszystkim stopień, w jakim reklama odpowiada na realne potrzeby użytkowników wyszukiwarki oraz jakość strony, na którą kieruje.  Wynik Jakości można w skrócie określić jako narzędzie, za pomocą którego Google dba o to, aby treści reklam w linkach sponsorowanych miały wysoką wartość dla użytkowników, porównywalną do organicznych wyników wyszukiwania.

Podczas planowania kampanii warto pamiętać, że Google AdWords nie jest narzędziem, które powinno być wykorzystywane do budowania zasięgu kampanii, ale raczej do precyzyjnego targetowania. Aby osiągnąć zadowalający Wynik Jakości, należy w pierwszej kolejności poświecić odpowiednio dużo uwagi na staranne dopasowanie treści reklamy do słów kluczowych. Następnym krokiem powinno być dopasowanie treści reklam do docelowych adresów w taki sposób, aby osoba, która kliknęła w link sponsorowany nie miała wątpliwości, że trafiła w odpowiednie miejsce, w którym znajdzie odpowiedzi na swoje pytania oraz interesujące ją produkty i usługi. Podczas planowania strategii warto skorzystać ze wsparcia firmy takiej jak www.ditum.org, która dzięki doświadczeniu w prowadzeniu efektywnych kampanii Google AdWords będzie potrafiła przygotować reklamę o wysokim Wyniku Jakości.

Czy Wynik Jakości ma za zadanie jedynie ochronę interesu konsumentów, którym dzięki niemu jest serwowana reklama dokładnie dopasowana do ich potrzeb? Niekoniecznie. Stosowanie tego kryterium leży także w interesie reklamodawców, którzy dzięki dobremu dopasowaniu linków sponsorowanych do treści zapytań i zawartości strony, a co za tym idzie, do swojej oferty, pozyskują ruch o znacznie wyższej jakości. Jest to szczególnie ważne przy rozliczaniu w modelu opłat CPC (cost per click, czyli opłata tylko za zrealizowane kliknięcia), w którym firma płaci za każdego użytkownika, który przejdzie na jej stronę. Co więcej, wysoki Wynik Jakości jest jednym z kryteriów branych przez Google pod uwagę przy ustalaniu stawek CPC, dzięki czemu poprawnie skonfigurowane i zoptymalizowane kampanie generują znacznie mniejsze koszty po stronie reklamodawców.

Przejdź do komentarzy
Podziel się:
Oceń:

Zobacz więcej z kategorii Wasze informacje


Komentarze (0)

Dodanie komentarza oznacza akceptację regulaminu. Treści wulgarne, obraźliwe i naruszające regulamin będą usuwane.