Wydanie nr 136/2025, Piątek 16.05.2025
imieniny: pokaż (13 imiona)Germeriusz, Trzebiemysł, Fidol, Wiktoriana, Wiktorianna, Jan Nepomucen, Ubald, Wiktorian, Andrzej, Szymon, Honorat, Jędrzej, Jan
ReklamaKontakt
  • tvregionalna24.pl
  • tvmalbork.pl
  • zulawyimierzeja24.pl
  • tvdzierzgon.pl

33 mln zł na szybsze i bezpieczniejsze podróże między Mleczewem a Malborkiem

Podróżni na trasie Warszawa–Trójmiasto już wkrótce odczują poprawę komfortu i czasu przejazdu. Dzięki inwestycji wartej ponad 33 mln zł netto, PKP Polskie Linie Kolejowe zlikwidują ograniczenia prędkości na odcinku Mleczewo–Malbork, umożliwiając najszybszym pociągom rozpędzenie się do 160 km/h. Wzmacniany nasyp, nowe szyny i regulacja sieci trakcyjnej to kluczowe elementy projektu, który zwiększy bezpieczeństwo i stabilność jednej z najważniejszych tras kolejowych w Polsce.

PKP Polskie Linie Kolejowe podpisały umowę na realizację prac mających na celu wzmocnienie nasypu na linii kolejowej nr 9, łączącej Warszawę Wschodnią z Gdańskiem Głównym. Inwestycja, o wartości 33,1 mln zł netto (40,7 mln zł brutto), koncentruje się na odcinku między Mleczewem a Malborkiem w województwie pomorskim. Prace są częścią projektu „Poprawa bezpieczeństwa i likwidacja zagrożeń eksploatacyjnych na sieci kolejowej – etap II”.

Problem osiadania nasypu na tym odcinku, zmodernizowanym w latach 2008–2015, wynikał ze zmiany warunków gruntowo-wodnych. W ramach inwestycji wzmocniona zostanie podstawa nasypu na odcinku o długości około 400 metrów, obejmującym oba tory. Dodatkowo wymienione zostaną szyny, wyprofilowana skarpa nasypu oraz wyregulowana sieć trakcyjna. Dzięki tym działaniom ryzyko dalszego osiadania nawierzchni zostanie zminimalizowane, a nasyp zyska stabilność nawet na trudnym, podmokłym terenie.

Co istotne, prace będą prowadzone bez konieczności zamykania torów, co pozwoli utrzymać ruch pociągów na dotychczasowym poziomie. Po zakończeniu inwestycji najszybsze pociągi pasażerskie będą mogły poruszać się z prędkością do 160 km/h (w miejsce obecnych 100 km/h na torze nr 1 i 40 km/h na torze nr 2), a pociągi towarowe osiągną prędkość do 120 km/h (zamiast 60 km/h na torze nr 1 i 40 km/h na torze nr 2). Skróci to czas podróży i zwiększy przepustowość trasy.

Za przygotowanie dokumentacji projektowej i wykonanie prac odpowiada Pomorskie Przedsiębiorstwo Mechaniczno-Torowe Sp. z o.o. z Gdańska. Zakończenie inwestycji zaplanowano na I kwartał 2026 roku.

Inwestycja na odcinku Mleczewo–Malbork to kolejny krok w kierunku modernizacji polskiej infrastruktury kolejowej. Dzięki niej pasażerowie zyskają szybsze i bardziej komfortowe połączenia, a przewoźnicy towarowi – większą efektywność transportu. Projekt pokazuje, jak precyzyjne działania mogą znacząco poprawić jakość podróży na kluczowych trasach.
 

PKP PLK

Redakcja. Czekamy na Twoje informacje.
Przejdź do komentarzy

Kamery On-Line

Podziel się:
Oceń:
Tagi

Zobacz więcej z kategorii Wiadomości


Komentarze (1)

Dodanie komentarza oznacza akceptację regulaminu. Treści wulgarne, obraźliwe i naruszające regulamin będą usuwane.

 
olo
olo Dzisiaj, 10:06
Nareszcie ile lat trzeba było czekać