Wydanie nr 276/2022, Poniedziałek 3.10.2022
imieniny: pokaż (15 imion)Teresa, Gerard, Ewalda, Gerarda, Ewald, Kandyd, Eustachy, Sierosław, Częstobrona, Ermegarda, Irmegarda, Romana, Augustyna, Kandyda, Cyprian
ReklamaKontakt
  • tvregionalna24.pl
  • tvmalbork.pl
  • zulawyimierzeja24.pl
  • tvdzierzgon.pl

Malbork. Dlaczego na tym skręcie nie może być zielonej strzałki? – pytają kierowcy.

Jadąc Aleją Rodła na główną pocztę trzeba czekać wystarczająco długo na czerwonym świetle na skrzyżowaniu z ulicą 17 Marca, w przeciwieństwie do kierowców jadących w kierunku Tczewa. Zdaniem niektórych kierowców, ten czas jest wystarczająco długi, że można było w tym czasie już pozałatwiać wiele spraw. Kierowcy spostrzegają skrzyżowanie Alei Rodła z ulicą 17 Marca jako bezkolizyjne i nie rozumieją, dlaczego w tym miejscu nie może być zapalone również zielone światło, jak w przypadku jadących w kierunku Tczewa? Postanowiliśmy wyjaśnić tę sprawę.

Mieszkańcy Malborka, choć z pewnością w większości to kierowcy, zauważyli już od bardzo dawna istniejący problem ze skrzyżowaniem przy budynku poczty głównej, tj. Aleja Rodła i 17 Marca. Pojazdy jadące DK22 w kierunku Tczewa mają zielone światło, jednak ci, którzy chcą skręcić w prawo, tj. w ulicę 17 Marca mają czerwone światło, które w ich mniemaniu świeci się zbyt długo i muszą czekać. Dlaczego nie może równocześnie świecić się zielone na obu sygnalizacjach?

O komentarz w tej sprawie poprosiliśmy Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad w Gdańsku.

W odpowiedzi Piotr Michalski, rzecznik prasowy GDDKiA w Gdańsku napisał, że użytkownikami dróg krajowych są nie tylko kierowcy samochodów, ale także rowerzyści i piesi.

- „Na skrzyżowaniu DK22 (Al. Rodła) z ul. 17 Marca w Malborku znajdują się uczęszczane ścieżka rowerowa i chodnik z przejściem dla pieszych biegnące równolegle do drogi krajowej. W celu umożliwienia tym uczestnikom ruchu drogowego bezpieczne przejście przez ul. 17 Marca dla pojazdów skręcających w relacji z Elbląga na Stare Miasto musi być przez część cyklu wyświetlane światło czerwone.” - informuje Piotr Michalski.

 

A czy nie byłoby możliwości, by w tym miejscu wprowadzić zieloną strzałkę, która warunkowo pozwalałaby na wjazd za sygnalizator?

-Nie byłoby. To istniejące rozwiązanie jest najbardziej optymalne dla wszystkich użytkowników ruchu na DK22, w tym pieszych i rowerzystów” - dodał Piotr Michalski.

 

 

 

Materiał przygotował: Dawid Marszałkowski, stażysta TvMalbork.pl


 

Redakcja. Czekamy na Twoje informacje.
Przejdź do komentarzy

 

Kamery On-Line

Podziel się:
Oceń:
Tagi

Zobacz więcej z kategorii Interwencje TV


Komentarze (2)

Dodanie komentarza oznacza akceptację regulaminu. Treści wulgarne, obraźliwe i naruszające regulamin będą usuwane.

 
Maria
Maria 19.08.2022, 14:17
Szablonowa odpowiedź pana Piotra z GDDKIA: "istniejące rozwiązanie jest optymalne bla bla bla". Pytanie: jaka jest metodologia oceny optymalności danego rozwiązania dla użytkowników ruchu na dk22 stosowana przez GDDKIA?
Jan
Jan 30.07.2022, 16:10
No i bardzo dobrze. Tak ma pozostać.