Wydanie nr 332/2024, Środa 27.11.2024
imieniny: pokaż (14 imiona)Wirgiliusz, Jozafat, Zygfryd, Stojgniew, Gustaw, Dominik, Damazy, Zygfryda, Oda, Walery, Maksymilian, Sekundyn, Achacjusz, Achacy
ReklamaKontakt
  • tvregionalna24.pl
  • tvmalbork.pl
  • zulawyimierzeja24.pl
  • tvdzierzgon.pl

Ruszył przetarg na rozbudowę DK22 od Królewa Malborskiego do granicy województwa warmińsko-mazurskiego.

Ruszył przetarg na rozbudowę DK22 od Królewa Malborskiego do granicy… fot. TvMalbork.pl
Już wkrótce gruntownie zmieni się ponad 10-kilometrowy odcinek drogi krajowej nr 22. Nie tylko zyska nową nawierzchnię przystosowaną do ruchu ciężkich pojazdów, ale również ścieżkę pieszo-rowerową.

 

Na oferty potencjalnych wykonawców Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad czeka do 16 lutego br. Roboty budowlane wraz z uzyskaniem decyzji o pozwoleniu na użytkowanie mają zostać ukończone w terminie nie dłuższym niż 19 miesięcy (z wyłączeniem okresów zimowych). O wyborze najkorzystniejszej oferty przesądzi cena za przeprowadzenie prac zgodnych z założoną specyfikacją i wymaganiami jakościowymi.

 

- „Celem inwestycji jest poprawa bezpieczeństwa użytkowników drogi oraz dostosowanie parametrów do wymaganej klasy technicznej – m.in. poprzez przystosowanie nawierzchni do obciążeń do 11,5 t/oś. Rozbudowa obejmie około 10,2 km drogi krajowej od granic administracyjnych Malborka do granicy województwa pomorskiego z warmińsko-mazurskim, z wyłączeniem wcześniej przebudowanego skrzyżowania w Królewie Malborskim” - informuje Piotr Michalski z GDDKiA w Gdańsku. - „Na trasie zostaną przebudowane skrzyżowania, skorygowane łuki poziome, spadki poprzeczne, przebudowany system odwodnienia i zbiorników retencyjnych. Ponadto zostaną przebudowane przepusty pod drogą krajową. Na całej długości odcinka zostanie zbudowana lub przebudowana ścieżka pieszo-rowerowa wraz z miejscem postoju oraz kanał technologiczny. Prace budowlane przewidują również przebudowę kolidującej z inwestycją infrastrukturą techniczną”.

 

Jak zapewnia GDDKiA, inwestycja przyczyni się do zwiększenia przepustowości układu drogowego oraz poprawy bezpieczeństwa, m.in. poprzez rozdzielenie ruchu kołowego, rowerowego i pieszego. Rozbudowa także pozytywnie wpłynie na jakość życia mieszkańców i środowisko naturalne, m.in. dzięki obniżeniu poziomu hałasu, drgań oraz redukcję ilości zanieczyszczeń emitowanych przez transport.

 

Redakcja. Czekamy na Twoje informacje.
Przejdź do komentarzy

 

Kamery On-Line

Podziel się:
Oceń:
Tagi

Zobacz więcej z kategorii Wiadomości


Komentarze (3)

Dodanie komentarza oznacza akceptację regulaminu. Treści wulgarne, obraźliwe i naruszające regulamin będą usuwane.

 
XXX Coviid-19
XXX Coviid-19 15.01.2022, 19:52
Pan ,,Redaktor" chyba się pomylił ,Mieszkam w (Krasnołęce) od 2014r i królewa malborskiego nie ma już kupę lat heh takie malutkie sprostowanie dla pana Redaktora
Damian
Damian 15.01.2022, 00:21
Zgadzam się z przedmówcą, pieniądze wyrzucone w błoto ale oczywiście trzeba te pieniądze zutylizować zgodnie z planem zamiast przeznaczyć na bardziej korzystne dla społeczeństwa inwestycje. Ciekawe ile jeszcze tych barier dźwiękochłonnych GDDKIA zamierza postawić od Malborka do Starego Pola, bo w informacji też mowa o "redukcji hałasu". Jestem zdania że środki przeznaczone na przebudowy odcinków dk22 w okolicach Malborka powinny być przerzucone na budowę obwodnicy. Lokalne władze zamiast wspólnie działać i zabiegać o obwodnicę Malborka w Warszawie to śpią, i biorą ochłapy jakie funduje im generalna z którymi z kolei nie zgadzają się mieszkańcy, typu dzielenie Malborka na dwie części i szpecenie miasta jakimiś barierami dźwiękochłonnymi.
Gosc73633
Gosc73633 12.01.2022, 22:11
Bzdura i wyrzucanie pieniędzy w błoto! Ta droga powinna być 4 pasmowa ekspresówka!