Wydanie nr 111/2024, Sobota 20.04.2024
imieniny: pokaż (11 imion)Amalia, Sekundyn, Teodor, Marcelin, Berenika, Agnieszka, Nawoj, Szymon, Sulpicjusz, Czesław, Ursycyn
ReklamaKontakt
  • tvregionalna24.pl
  • tvmalbork.pl
  • zulawyimierzeja24.pl
  • tvdzierzgon.pl

Bareja by się uśmiał. Kiedy w końcu uruchomiona zostanie sygnalizacja świetlna i szlabany na przejeździe kolejowo-drogowym w Malborku?

Bareja by się uśmiał. Kiedy w końcu uruchomiona zostanie sygnalizacja… fot. TvMalbork.pl / Zulawyimierzeja24.pl / TvRegionalna24.pl / TvSztum.pl Piotr Wąsowicz
Zapewne wiele osób miało okazję przekonać się, że na trasę linii kolejowej nr 207 Malbork - Kwidzyn wróciły pociągi. Na kolejową mapę Pomorza linia ta na dobre powróciła 10 lipca br. Jednak, mimo upływu 4 lat poświęconych na modernizację tego odcinka, w dalszym ciągu na przejeździe kolejowo-drogowym w ciągu ul. gen. de Gaulle’a w Malborku nie działają szlabany i sygnalizacja świetlna. Ostatnio co jakiś czas kierowcy mogą zaobserwować prowadzone prace w tym miejscu, które mimo tego nie przybliżają do uruchomienia właściwych zabezpieczeń. Kiedy w końcu przejazd ten będzie działał poprawnie i będzie bezpieczny zarówno dla kierowców, pieszych jak i rowerzystów?

Jakie prace są tam jeszcze prowadzone? Kiedy zostaną ostatecznie zakończone? Kiedy w końcu przejazd ten będzie właściwie i poprawnie działał? Kiedy uruchomione zostaną szlabany i sygnalizacja? Te pytania nasza redakcja wysłała do PKP.

W odpowiedzi Przemysław Zieliński z Zespołu prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. napisał, że analizowane są oferty, które napłynęły na przetarg na zabudowę nowych urządzeń – sygnalizatorów świetlnych i dźwiękowych oraz rogatek – na przejeździe kolejowo-drogowym w ciągu ul. de Gaulle’a w Malborku.

Dodał również, że dodatkowo zamontowane zostaną również rogatki po stronie chodnika, co podniesie poziom bezpieczeństwa dla pieszych uczestników ruchu drogowego. Zakończenie prac planowane jest do końca I kwartału przyszłego roku.

- „Do czasu zakończenia prac i uruchomienia nowych urządzeń na przejeździe, kierowcy zobowiązani są do stosowania się do oznakowania „Stop”, które nakazuje zatrzymanie się przed przejazdem i upewnienie się, że nie nadjeżdża pociąg. Zbliżając się do torów, każdy kierowca musi zachować szczególną ostrożność, dlatego warto zatrzymać się przed każdym przejazdem, niezależnie od oznakowania oraz urządzeń, w jakie jest wyposażony” - informuje Przemysław Zieliński.

- „Przejeżdżający pociąg ma zawsze pierwszeństwo. Na przejeździe w Malborku maszynistów obowiązują dodatkowe procedury bezpieczeństwa – ograniczenie prędkości pociągów do 20 km/h oraz nadawanie sygnału „Baczność””.

Dlaczego te prace nie zostały wykonane podczas głównych prac przy przebudowie linii kolejowej nr 207?
- „Zgodnie z projektem rewitalizacji linii wstępnie nie planowano wymiany urządzeń na przejeździe kolejowo – drogowym. Po budowie chodnika zadecydowano o zamontowaniu dodatkowych urządzeń oraz wymianie dotąd istniejących” - wyjaśnia Przemysław Zieliński.
Warto w tym miejscu przypomnieć, że zgodnie z umową podpisaną w 2017 r. koszt inwestycji na poprawę linii kolejowej nr 207 na odcinku Malbork – Gardeja opiewał na 212 mln zł. Czy rzeczywiście, przy tak olbrzymiej modernizacji zapomniano w fazie projektowania o czymś tak istotnym, jak wymiana istniejących, przestarzałych urządzeń sygnalizacyjnych i świetlnych?

Czekamy na Państwa komentarze

Piotr Wąsowicz
Przejdź do komentarzy

 

Powiązane artykuły

Kamery On-Line

Podziel się:
Oceń:
Tagi

Zobacz więcej z kategorii Wiadomości


Komentarze

Na czas ciszy wyborczej przed wyborami samorządowymi 2024 komentarze zostały wyłączone.