Wydanie nr 138/2025, Niedziela 18.05.2025
imieniny: pokaż (9 imion)Feliks, Wenancjusz, Myślibor, Eryk, Liberiusz, Klaudia, Aleksander, Aleksandra, Teodot
ReklamaKontakt
  • tvregionalna24.pl
  • tvmalbork.pl
  • zulawyimierzeja24.pl
  • tvdzierzgon.pl

Przekop Mierzei Wiślanej - II Etap wybuduje Budimex za 574 mln zł - konferencja prasowa online

  • Wydanie nr 138/2025
  • 22 grudnia 2020, 12:14
  • Redakcja. Czekamy na Twoje informacje info @ tvregionalna24.pl
  • Wiadomości
  • 4 komentarze
Oferta Budimeksu została wybrana przez Urząd Morski w Gdyni jako najkorzystniejsza w przetargu na roboty budowlane w ramach projektu: "Budowa drogi wodnej łączącej Zalew Wiślany z Zatoką Gdańską - Część II" - podał Budimex w komunikacie. Wartość oferty to 466,7 mln zł netto (574 mln brutto)

Wcześniej Urząd Morski informował, że 9 firm i konsorcjów było zainteresowanych budową drugiego etapu kanału przez Mierzeję. Urząd Morski w Gdyni chce przeznaczyć na tę inwestycję ponad 687,5 mln zł. Po to, by nowa droga wodna łącząca Zalew Wiślany z Zatoką Gdańską była funkcjonalna, oprócz budowy zasadniczego kanału żeglugowego przez Mierzeję Wiślaną, trzeba przeprowadzić dodatkowe inwestycje. Chodzi m.in. o przebudowę toru wodnego na rzece Elbląg i budowę mostu obrotowego w Nowakowie. Na tę część projektu Urząd Morski w Gdyni ogłosił przetarg w maju.

W zakresie realizacji drugiej części inwestycji pn. „Budowa drogi wodnej łączącej Zalew Wiślany z Zatoką Gdańską”, 10 września br. nastąpiło otwarcie ofert w przetargu ogłoszonym wiosną (ofert wpłynęło 9). W wyniku prac komisji przetargowej, dwie z nich podlegały ocenie. W przedmiotowym postępowaniu, oferty były oceniane w oparciu o następujące kryteria: cena – 60%, skrócenie terminu realizacji – 20% oraz okres rękojmi – 20%.

Przypomnijmy, druga część inwestycji obejmuje przebudowę istniejącego toru wodnego na rzece Elbląg w zakresie obudowy brzegów, które docelowo przejmą funkcje przeciwpowodziowe wałów ziemnych, budowę przystani niskich, ułatwiających dostęp do rzeki oraz budowę mostu obrotowego nad rzeką Elbląg w miejscowości Nowakowo, wraz ze zmianami układu drogowego.

Całkowita długość nowej drogi wodnej z Zatoki Gdańskiej przez Zalew Wiślany do Elbląga to blisko 23 kilometry. Samo przejście przez Zalew Wiślany wyniesie nieco ponad 10 kilometrów, po rzece Elbląg – także ponad 10 kilometrów, a pozostałe ok. 2,5 km to odcinek, na który złożą się śluza i port zewnętrzny oraz stanowisko postojowe. Kanał, jak i cały tor wodny będą miały 5 m głębokości.

Część druga inwestycji obejmuje:

− przebudowę istniejącego toru wodnego na rzece Elbląg na odcinku o długości ok. 10,4 km i szerokości toru mierzoną w dnie na rzece 60 m i 40 m w rejonie Nowakowa w zakresie obudowy brzegów;

− budowę mostu obrotowego nad rzeką Elbląg, w miejscowości Nowakowo, w odległości około 650 m w kierunku południowym od istniejącego mostu pontonowego. Techniczne parametry mostu obrotowego do projektowanego układu drogowego oraz toru wodnego na rzece Elbląg, to m. in.: długość 104,3m, rozpiętość przęseł 2 x 51,5m, szerokość całkowita ok. 17,2 m oraz wysokość konstrukcyjna 1,9m do 4,0m;

− budowę nowego odcinka drogi powiatowej wzdłuż zachodniego brzegu rzeki Elbląg (klasa drogi Z) z ciągiem pieszo – rowerowym, chodnikiem i poboczem gruntowym jak również dróg dojazdowych do obsługi nieruchomości (klasa dróg O) wraz z poboczem gruntowym. Łączna długość projektowanych dróg wyniesie około 1,55 km.

 

Zapraszamy do obejrzenia konferencji prasowej

Redakcja. Czekamy na Twoje informacje info @ tvregionalna24.pl
Przejdź do komentarzy
Włącz dźwięk
Aktualny czas 0:00
/
Czas trwania 0:00
Załadowany: 0%
Status: 0%
Typ strumieniaNA ŻYWO
Pozostały czas -0:00
 

 

Załączone pliki do pobrania (1)

Powiązane artykuły

Kamery On-Line

Podziel się:
Oceń:
Tagi

Zobacz więcej z kategorii Wiadomości


Komentarze

Na czas ciszy wyborczej przed wyborami prezydenckimi 2025 komentarze zostały wyłączone.