Wydanie nr 332/2024, Środa 27.11.2024
imieniny: pokaż (14 imiona)Wirgiliusz, Jozafat, Zygfryd, Stojgniew, Gustaw, Dominik, Damazy, Zygfryda, Oda, Walery, Maksymilian, Sekundyn, Achacjusz, Achacy
ReklamaKontakt
  • tvregionalna24.pl
  • tvmalbork.pl
  • zulawyimierzeja24.pl
  • tvdzierzgon.pl

Sztum – zobacz postęp prac przy rewitalizacji trasy kolejowej nr 207

Jak przebiega postęp prac przy rewitalizacji trasy kolejowej nr 207 na odcinku Malbork – Kwidzyn? Na jakim etapie prac znajduje się remont tej trasy? Czy zgodnie z zapowiedziami, w II połowie 2020 r. pociągi w końcu pojadą tą trasą? Kiedy to dokładnie nastąpi? Oto co dopisał nam Przemysław Zieliński z zespołu prasowego PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.

 

Kontynuowane są prace przy rewitalizacji linii kolejowej nr 207 od granicy województwa pomorskiego do Malborka. Na stacjach Kwidzyn i Ryjewo prace na ukończeniu. Zamontowano nowe oświetlenie LED, wiaty, ławki i gabloty informacyjne. Gotowe są konstrukcje przebudowanych peronów w Gościszewie, Sztumskiej Wsi i Brachlewie, na które prowadzą wygodne pochylnie. Na stacji Sztum po wykonaniu prac ziemnych i wzmocnieniu gruntu rozpocznie się układanie torów i rozjazdów. Między Malborkiem a Kwidzynem wymieniono 32 km torów. Prowadzone są prace okołotorowe: umacnianie skarp i rowów, budowa odwodnienia. Zakończenie zasadniczych prac budowlanych oraz przywrócenie ruchu pociągów na odcinku Malbork – Kwidzyn, zgodnie z deklaracją wykonawcy, planowane jest do końca 2020 r.

 

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. zmodernizują między Malborkiem a granicą województwa 70 km torów. Komfort obsługi pasażerów poprawi się na 9 przystankach osobowych i stacjach. Inwestycja obejmuje przebudowę 120 obiektów inżynieryjnych – mostów, wiaduktów i przepustów. Poziom bezpieczeństwa zostanie podniesiony na 36 przejazdach kolejowo-drogowych. Urządzenia systemu sterowania ruchem kolejowym są wymieniane na nowe. Po zakończeniu prac i uzyskaniu niezbędnych pozwoleń pociągi pasażerskie na trasie pojadą z maksymalną prędkością do 120 km/h (przed modernizacją 60-80 km/h), a towarowe do 100 km/h. Czas przejazdu najszybszych pociągów między Malborkiem a Gardeją skróci się o 11 minut. Projekt „Rewitalizacja linii kolejowej nr 207 odcinek granica województwa - Malbork” o wartości 212 mln zł netto jest finansowany z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego. Dofinansowanie ze środków UE wynosi blisko 85 proc.

 

Zobacz Sztum z lotu ptaka

Piotr Wąsowicz
Przejdź do komentarzy

 

Powiązane artykuły

Kamery On-Line

Podziel się:
Oceń:
Tagi

Zobacz więcej z kategorii Wiadomości


Komentarze (6)

Dodanie komentarza oznacza akceptację regulaminu. Treści wulgarne, obraźliwe i naruszające regulamin będą usuwane.

 
olo
olo 02.09.2020, 18:27
Ten remont to jest prawdziwy dramat brak słów.............
Krzyżak
Krzyżak 01.09.2020, 19:45
To chyba te samo dziadorcjum co te 3 kilometry z baldowa na Starogard...drzewa wywiezione, kostka zniknęła a drogi brak
...dobra zmiana 500+...masakra !
AEryd
AEryd 01.09.2020, 17:56
ponad rok opóźnienia brawo kolej plus
ed
ed 01.09.2020, 15:12
nie ma szans na zakończenie prac w tym roku , może w przyszłym, a i tak wątpię
Rolnik
Rolnik 01.09.2020, 15:00
...................................gdyby tak pracowało 10 % firm jak pracuje PKP to Polska przestała by istnieć po roku ! Skandal !