Do naszej redakcji napisało wiele zaniepokojonych osób, które poinformowały nas o upadłości malborskiego biura podróży MALTUR, z którym miały wylecieć w podróż marzeń. W swoich wiadomościach wskazali również, że dzień przed wydaniem oświadczenia przez biuro wielu z nich otrzymało sms-a z wiadomością o natychmiastowej wpłacie za wykupione wycieczki na inne konto, niż dotychczas. Według nich to konto jest kontem firmowym właściciela biura.
O komentarz w tej sprawie poprosiliśmy biuro podróży MALTUR i w związku z tym, że dzisiaj nie ma możliwości kontaktu telefonicznego z ich konsultantami, wysłaliśmy mail-a w tej sprawie.
W odpowiedzi czytamy, że „SMS do klientów, którzy wykupili wycieczki u touroperator'ów za
pośrednictwem MALTUR zawierał numer konta bezpośrednio do Touroperatora (Rainbow), tak aby pieniądze klientów nie trafiały już na konta MALTUR, a bezpośrednio do Touroperatora”.
Na stronie biura wczoraj ukazało się oświadczenie, w którym czytamy:
Po ponad 20 latach działalności, z uwagi na przedłużającą się ciężką chorobę właściciela firmy bezpośrednio prowadzącego operacyjną pracę Biura Podróży MALTUR oraz na pogarszającą się sytuację finansową i coraz mniejszą sprzedaż imprez turystycznych zmuszeni jesteśmy do podjęcia najtrudniejszej w naszym życiu decyzji.
Nasze biuro było dla nas czymś dużo więcej niż tylko miejscem pracy. Wielu naszych klientów znamy osobiście, przez wiele lat wspólnie planowaliśmy ich wypoczynek oraz wspólnie przeżywaliśmy wyjazdy w odległe zakątki Polski i Świata.
Zrobiliśmy, co było w naszej mocy, do ostatniej chwili podejmując próby. Niestety mimo starań, próby te niestety nie powiodły się, dlatego też zmuszeni jesteśmy do zakończenia działalności i wystosowania poniższego oświadczenia:
Biuro Podróży MALTUR Andrzej Kiermasz, w związku z utratą płynności finansowej zmuszone jest to zaprzestania dalszej działalności, tym samym informuje, iż nie jest w stanie wykonać obowiązków umownych wynikających z podpisanych umów i zmuszone jest do odwołania wszystkich przyszłych wyjazdów począwszy od dnia dzisiejszego.
Obecnie trwa uruchamianie procedury (zgodnie z Art.13 ustawy z dnia 24 listopada 2017 o imprezach turystycznych i powiązanych usługach turystycznych, Dz.U. 2017 poz.2361) mającej na celu umożliwienie Klientom otrzymanie zwrotu wpłaconych na poczet wyjazdów środków.
O sytuacji został poinformowany Marszałek Województwa Pomorskiego, który jest dysponentem gwarancji ubezpieczeniowej w Signal Iduna Polska Towarzystwo Ubezpieczeń S.A. na podstawie polisy o numerze M 514590.
Biuro Podróży MALTUR odprowadzało składki na Turystyczny Fundusz Gwarancyjny, który stanowi gwarancję zwrotu wpłat dla klientów w przypadku wyczerpania się kwot ubezpieczenia.
Klienci, którzy zarezerwowali miejsca na odwołanych wyjazdach powinni zgłaszać się do:
SIGNAL IDUNA Polska Towarzystwo Ubezpieczeń S.A.
ul. Przyokopowa 31, 01-208 Warszawa
tel.: 0-22 50-56-508,fax: 0-22 50-56-444,
e-mail: info@signal-iduna.pl
Dzięki kwocie ww. ubezpieczenia oraz Funduszowi Gwarancyjnemu będziecie mogli Państwo się starać o zwrot wpłaconych kwot. Będziemy starać się współpracować z Urzędem Marszałkowskim, aby stało się to jak najszybciej.
Klienci mogą przesłać komplet dokumentacji w sprawie wypłaty środków z gwarancji za niezrealizowane imprezy turystyczne na adres ubezpieczyciela. Wnioski należy składać na formularzu dostępnym na stronie ubezpieczyciela SIGNAL IDUNA:
https://app.signal-iduna.pl/files/SIT0280_Form_zglosz_roszcz_z_um_gw_tur.pdf
Czekamy na informacje od widzów, którzy mieli z biurem podróży MALTUR wybrać się w swoją niezapomnianą podróż marzeń.