Wydanie nr 217/2021, Czwartek 5.08.2021
imieniny: pokaż (8 imion)Nonna, Cyriak, Abel, Maria, Memiusz, Oswalda, Oswald, Karolina
ReklamaKontakt
  • tvregionalna24.pl
  • tvmalbork.pl
  • zulawyimierzeja24.pl
  • tvdzierzgon.pl

Wypłata odszkodowania z polisy na życie - co potrzebne?

Wypłata odszkodowania z polisy na życie - co potrzebne? fot. Wypłata odszkodowania z polisy na życie - co potrzebne?
Polisa na życie to forma ubezpieczenia, dzięki której można otrzymać odszkodowanie w razie doświadczenia zdarzeń losowych uwzględnionych w umowie ubezpieczeniowej. Jak ubiegać się o odszkodowanie i jakie dokumenty są niezbędne? Odpowiadamy.

Decydując się na ubezpieczenie na życie w porównywarce Rankomat.pl, można otrzymać finansowe zabezpieczenie w razie nieprzewidzianych zdarzeń. Wystarczy tylko zgłosić się do towarzystwa ubezpieczeniowego – warto bowiem mieć świadomość, że wypłata odszkodowania następuje wyłącznie na wniosek ubezpieczonego lub osób uposażonych.

 

Rodzaj dokumentów uzależniony od rodzaju szkody

 

Osoba, która ma prawo ubiegać się o odszkodowanie w ramach ubezpieczenia na życia, musi dostarczyć wraz z wnioskiem komplet dokumentów. Ich rodzaj uzależniony jest jednak nie tylko od wymogów konkretnego towarzystwa ubezpieczeniowego. Istotną rolę odgrywa również rodzaj doznanej szkody. Formalności związane np. z pobytem w szpitalu czy nieszczęśliwym wypadkiem będą nieco inne w porównaniu z dokumentami wymaganymi po śmierci ubezpieczonego.

 

  • Śmierć ubezpieczonego

Gdy dojdzie do śmierci osoby ubezpieczonej, prawo do uzyskania świadczenia mają osoby uposażone. W takiej sytuacji muszą złożyć wniosek, a w raz z nim dostarczyć m.in. odpis aktu zgonu, dokumenty tożsamości.

 

  • Śmierć małżonka, rodziców, teściów, dziecka

Ubiegając się o odszkodowanie z tytułu śmierci bliskich osób, należy złożyć akt zgonu lub inny dokument potwierdzający przyczynę śmierci, a także dostarczyć dokument potwierdzający swoją tożsamość.

 

Uwaga! Do odszkodowania z tytułu śmierci małżonka, rodziców, teściów, dziecka mają prawo wyłącznie osoby ubezpieczone, których polisa obejmuje tego typu zdarzenia.

 

  • Zdarzenie medyczne

W przypadku zdarzenia medycznego, tj. leczenia szpitalnego, operacji, ciężkiego choroby lub trwałego uszczerbku na zdrowiu, do wniosku trzeba dołączyć wszelką dokumentację potwierdzającą okoliczności zdarzenia oraz doznane obrażenia. Wypłatę odszkodowania może przyspieszyć np. karta informacyjna ze szpitala, która potwierdzi przebyte leczenie, itp.

 

  • Nieszczęśliwy wypadek

Jeżeli wypłata odszkodowania związana jest z nieszczęśliwym wypadkiem, wówczas wraz z wnioskiem należy złożyć wszelkie dokumenty potwierdzające zdarzenie. Towarzystwa ubezpieczeniowe akceptują np. protokół powypadkowy sporządzony przez policję, dokumenty wydane przez sąd, itp.

 

Koszt polisy na życie nie ma znaczenia przy wypłacie odszkodowania

 

Koszt polisy na życie nie ma znaczenia w momencie składania wniosku o wypłatę odszkodowania. Niezależnie więc od tego, czy miesięcznie płacisz 300 zł czy 120 zł, procedury są takie same. Cały proces odbywa się na wniosek ubezpieczonego lub uposażonych, a wypłata środków następuje po weryfikacji dokumentów.

Wypłata odszkodowania z polisy na życie - co potrzebne?
Przejdź do komentarzy

Kamery On-Line

Podziel się:
Oceń:
Tagi

Zobacz więcej z kategorii Wasze informacje


Komentarze (0)

Dodanie komentarza oznacza akceptację regulaminu. Treści wulgarne, obraźliwe i naruszające regulamin będą usuwane.